شناسهٔ خبر: 67286393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

فرماندار خوسف مطرح کرد؛

اجرا «پویش دانایی» در شهرستان خوسف

خراسان جنوبی_ فرماندار خوسف گفت: پویش دانایی با هدف بهره‌مند شدن روستاییان از مشاوران و دوره‌های آموزشی است که به دلیل محدودیت‌ها و کمبودها امکان بهره مندی از این دوره‌ها برای روستاییان تاکنون فراهم نبوده است برای اولین بار در شهرستان خوسف اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوسف، سید علی حسینی پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پویش دانایی ایده شهرستان خوسف است و برای اولین‌بار است که در مناطق روستایی به‌عنوان یک مدل در حال برگزاری است که امیدواریم این پویش به الگویی برای سایر نقاط روستایی و دارای اثرات ماندگار شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی جامعه شهری و به ویژه بانوان از ظرفیت های دوره های آموزشی و مشاوره‌ای و بهرمنده مندی کودکان شهری از ظرفیت دوره‌های مختلف اوقات فراغت اظهارداشت: «پویش دانایی» ایده این شهرستان است و با این سطح از گستردگی اولین‌بار است که در مناطق روستایی به‌عنوان یک مدل در حال برگزاری است که امیدواریم این پویش به الگویی برای سایر نقاط روستایی و دارای اثرات ماندگار شود.

فرماندار خوسف افزود: ایده این پویش با هدف بهره‌مند شدن روستاییان از مشاوران و دوره های آموزشی بود که به دلیل محدودیت ها و کمبودها امکان بهره مندی از این دوره ها برای روستاییان تاکنون فراهم نبوده است.

وی با تبیین نقش آموزش‌ها در خصوص آگاهی خانواده ها و ایجاد خانواده شاد اسلامی و کمک به تربیت فرزند و مدیریت معضلات اجتماعی، گفت: ایده این پویش، با تقاضای مردم شریف روستاها و به ویژه مادران روستایی و رفع نیاز جامعه روستایی در خصوص تربیت فرزند، پیشرفت تحصیلی و فراهم ساختن شرایطی در راستای آرامش و پویایی خانواده‌ها بود.

به گفته فرماندار خوسف این پویش با این نگاه آغاز شده است که به توان آن را در سراسر شهرستان خوسف با مرکزیت روستاهای معین برگزار و همه جامعه کودکان و بانوان روستاهای شهرستان تحت پوشش دوره های این پویش قرار گیرند.

حسینی گفت: این پویش به صورت رایگان شامل دوره های مختلف آموزش زندگی خانواده اسلامی، آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی، آموزش مدیریت رفتاری، آموزش پیش از ازدواج، آموزش و توانمند سازی و دوره های آشپزی برگزار و بر حسب درخواست متقاضیان با استفاده از ظرفیت مدرسین متقاضی و با نگاه جهادی و مردمی و با هدف حل مشکلی از مشکلات جامعه روستایی است.

فرماندار خوسف عنوان کرد: مادران شرکت کننده در این دوره می‌توانند با همراه آوردن فرزندانشان از آموزش های نقاشی، اوریگامی و بسیاری دوره‌های مورد علاقه کودکان بهره‌مند شوند.

حسینی اظهار داشت: پویش دانایی به عنوان اولین مدل و با این سطح از گستردگی در روستای زیبای سیوجان شهرستان خوسف برگزار شده و امیدوارم پویش دانایی به الگویی برای سایر نقاط روستایی و دارای اثرات ماندگار شود.

وی افزود: وجه تمایز این پویش با سایر دوره‌ها، برگزاری این پویش به صورت سلسله‌وار می باشد که به مدت یکماه در هر روستای معین برگزار می گردد.به گفته وی در این دوره ها ضمن آموزش، افراد توانمند شناسایی و به عنوان رابط معرفی می‌شوند و در صورت تقاضای اهالی روستا این دوره ها افزایش پیدا خواهند کرد.

حسینی به اعطای گواهینامه به شرکت کنندگان در این جلسات اشاره کرد و گفت: سعی خواهد شد شرکت کنندگان دوره توانمندسازی از حمایت تسهیلاتی برخوردار گردند.

وی با بیان اینکه مجری این طرح اداره تبلیغات شهرستان خوسف است، از تلاش همکاران این مجموعه قدردانی کرد.

فرماندار خوسف با اشاره به نواقص در اجرای طرح ها در اولین دوره، اظهار امیدواری کرد: نواقص احتمالی این طرح نیز به مرور رفع خواهد شد.

نظر شما