شناسهٔ خبر: 67286379 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شوک همزمان به استقلال و پرسپولیس؛‌خداحافظی اجباری با ورزشگاه آزادی

هدایت ممبینی تایید کرد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران برای هفته‌های ابتدایی فصل آینده باید در ورزشگاه‌های تختی و شهر قدس از حریفان خود میزبانی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، درباره تجهیز ورزشگاه‌ها برای فصل آینده گفت: ما دومین جلسه تجهیز ورزشگاه برای لیگ سال آینده را داشتیم. الزاماتی داشتیم، بی نظمی‌هایی در گذشته بود و تاکید فدراسیون بوده که به امید خدا الزامات تا قبل از لیگ جدید انجام شود. میزبانانی که نتوانند این الزامات را انجام ندهند ممکن است به ورزشگاه‌های دیگر بروند.

او درخصوص وضعیت ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه‌های تهران گفت: مکاتباتی با ورزشگاه‌های تختی و شهرقدس داشتیم که در هفته‌های اول لیگ مورد استفاده استقلال و پرسپولیس قرار بگیرند چون ورزشگاه آزادی فکر کنم تا اوایل شهریور آماده نشود. در آن مقطع مسابقات جام جهانی و لیگ نخبگان را داریم. حتما باید الزامات رفع شوند تا بتوانیم میزبانی کنیم و مسابقاتی مهمی است.

"در هفته های ابتدایی لیگ ورزشگاه آزادی نمی‌تواند میزبانی کند؟" ممبینی در این خصوص گفت: شرکت توسعه و تجهیز با قدرت کار می‌کند تا به امید خدا ورزشگاه آزادی زودتر تجهیز شود ولی فکر می‌کنم به هفته‌های اول نرسد. قول دادند اگر مشکلی به وجود نیاید به مسابقات مقدماتی جام جهانی که ۱۵ شهریور ماه اولین بازی است، برسد.

ممبینی درباره تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR گفت: همانطور که می‌دانید فوتبال ما و رقابت در لیگ ما شدید است. داوران تلاش همه جانبه و قضاوت‌های خیلی خوبی داشتند ولی در تلاش هستیم حتما فصل بعد با VAR باشد. بخشی از آن در اختیار فدراسیون فوتبال است و ما کارمان را تمام و کمال انجام دادیم. دو دربی و فینال امروز را با مساعدت فیفا و AFC با VAR برگزار کردیم. در پلتفرم فیفا جزو کشورهایی هستیم که VAR را دارند. با توجه به گستردگی کشور و الزاماتی که ورزشگاه‌ها دارند باید برخی موانع را رفع کنیم تا در سال جدید VAR را داشته باشیم. روی داوری ما فشار است و برای خاطر جمعی هواداران ان‌شاالله فصل آینده را با کمترین اشتباهات داوری برگزار کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص قوانین نقل و انتقالاتی جدید اظهار گفت: مصوبات هیات رئیسه برای سقف قراردادها انجام شده، کارگروه تسهیلاتی در نظر گرفته تا تیم‌هایی که در لیگ نخبگان هستند با توجه به رقیبان قدرتمندشان با بودجه بیشتر ترمیم شوند. هنوز در مورد نقل و انتقالات مصوبه‌ای نداشته‌ایم. تمام آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که باید بروز شوند را در کمیته تطبیق مقررات بررسی می‌کنیم. برخی موارد سال‌هاست اصلاح نشده، فوتبال روز به روز در حال پیشرفت است و باید اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برورسانی شوند.

او درباره اینکه برای فصل بعدی کدام ورزشگاه‌ها آماده میزبانی نیستند، گفت: به غیر از استادیوم آزادی، پنج ورزشگاه فولادشهر، تختی خرم آباد، تختی انزلی، شهید نصیری یزد و وطنی قائمشهر برای میزبانی از لیگ برتر مشکلات بیشتری دارند. به همین دلیل مسئولان استانی باید کمک کنند. در هر استان یک کارگروه تشکیل می‌دهیم تا مشکلات را به زودی حل کنند.

به گزارش ایسنا، در شرایطی دبیرکل فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدارهای هفته‌های ابتدایی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه‌های تختی یا شهر قدس خبر داده که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دقایقی پس از او اعلام کرد که فقط ورزشگاه‌هایی که شرایط استفاده از VAR را دارند، می‌توانند در لیگ برتر میزبانی کنند. با این اوصاف مشخص نیست چطور قرار است دیدارهای استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه‌های تختی یا شهر قدس که شرایط استفاده از VAR را ندارند، برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما