شناسهٔ خبر: 67286950 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیرکل فدراسیون فوتبال:

میزبانی ورزشگاه های تختی و شهرقدس از استقلال و پرسپولیس

ممبینی گفت: با توجه به تعمیرات در ورزشگاه آزادی، این ورزشگاه به ابتدای مسابقات فصل جدید نمی رسد و استقلال و پرسپولیس باید در دو ورزشگاه شهر قدس و تختی از میهمانان خود میزبانی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت ممبینی در رابطه با تعمیرات ورزشگاه‌ها برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: بی نظمی‌هایی در گذشته بود و انشاالله الزامات تا قبل از آغاز فصل جدید انجام خواهد شد. میزبان‌هایی که نتوانند این الزامات را انجام ندهند باید دیدارهای خانگی خود را در ورزشگاه‌های دیگر برگزار کنند.

او ادامه داد: بعید می دانم ورزشگاه آزادی تا اوایل شهریور آماده انجام بازی باشد در آن مقطع مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ نخبگان آسیا را داریم مکاتباتی با مسئولان ورزشگاه‌های تختی و شهر قدس داشته ایم که در هفته‌های اول لیگ مورد استفاده دو تیم استقلال و پرسپولیس قرار بگیرند.

ممبینی تصریح کرد: حتماً باید الزامات رفع شوند تا بتوانیم میزبانی کنیم. شرکت توسعه و تجهیز با قدرت کار می‌کند تا ان‌شاالله ورزشگاه آزادی زودتر تجهیز شود ولی فکر می‌کنم به هفته‌های اول نرسد. مسئولان قول داده اند که ورزشگاه آزادی را برای دیدارهای مقدماتی جام جهانی که در تاریخ ۱۵ شهریور برگزار می‌شود، برسانند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR برای فصل جدید لیگ برتر گفت: . داوران تلاش همه جانبه و قضاوت‌های خیلی خوبی داشتند ولی در تلاشیم حتماً فصل بعد با VAR باشد. ما کارمان را تمام و کمال انجام دادیم. دو دربی و فینال امروز را با مساعدت فیفا و AFC با VAR برگزار کردیم. در پلتفرم فیفا جزو کشورهایی هستیم که VAR را دارند. با توجه به گستردگی کشور و الزاماتی که ورزشگاه‌ها دارند باید برخی موانع را رفع کنیم تا در سال جدید VAR را داشته باشیم.

ممبینی در خصوص اینکه کدام ورزشگاه‌ها نمی‌توانند در فصل جدید میزبانی کنند، گفت: جدا از استادیوم آزادی، پنج ورزشگاه فولادشهر، تختی خرم آباد، تختی انزلی، شهید نصیری یزد و وطنی قائمشهر برای میزبانی از لیگ برتر مشکلات بیشتری دارند. به همین دلیل مسئولان استانی باید کمک کنند. در هر استان یک کارگروه تشکیل می‌دهیم تا مشکلات را به زودی حل کنند.

نظر شما