شناسهٔ خبر: 67285812 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ممبینی: مشکلات ۵ ورزشگاه برای میزبانی خیلی زیاد است

دبیرکل فدراسیون فوتبال از پنج ورزشگاهی نام برد که ایرادات بیشتری برای میزبانی از دیدارهای لیگ برتر فوتبال دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هدایت ممبینی در حاشیه دیدار فینال جام حذفی فوتبال بین سپاهان اصفهان و مس رفسنجان، درباره دومین نشست تجهیز ورزشگاه‌ها برای فصل آینده اظهار داشت: بی‌نظمی‌هایی در سال‌های اخیر لیگ برتر وجود داشت که رئیس فدراسیون فوتبال و همه ارگان‌ها تأکید داشتند الزامات تا قبل از لیگ جدید مهیا شود. باشگاه‌هایی که الزامات را رعایت نکنند، ممکن است در ورزشگاه‌های دیگری میزبانی کنند.

وی در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند در هفته‌های نخست لیگ بیست‌وچهارم در ورزشگاه آزادی میزبانی کنند، گفت: با مدیران ورزشگاه‌های شهر قدس و تختی مکاتبه داشتیم تا استقلال و پرسپولیس در هفته‌های اول لیگ از آن ورزشگاه‌ها استفاده کنند. البته شاید ورزشگاه تختی تا اوایل شهریور آماده نشود. در آن مقطع، انتخابی جام جهانی 2026 و لیگ نخبگان را پیش رو داریم و الزامات حتماً باید رعایت شود تا استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان میزبانی کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره زمانی که ورزشگاه آزادی می‌تواند پذیرای بازی‌های فوتبال شود، خاطرنشان کرد: شرکت تجهیز اماکن ورزشی کارشان را با قدرت  انجام می‌دهند. با این حال فکر می‌کنم ورزشگاه آزادی برای هفته‌های نخست لیگ آماده نشود. قول دادند که این استادیوم تا اوایل شهریور آماده شود و فکر می‌کنم به اولین دیدار ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در ماه شهریور برسد.

ممبینی در مورد قطعی شدن استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در فصل بعد بیان کرد: تلاش می‌کنیم این سیستم را حتماً داشته باشیم. بخشی از کار را که در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دارد، تمام و کمال انجام داده‌ایم و نتیجه کار این بود که در دو دربی تهران و فینال جام حذفی از VAR استفاده می‌کنیم. این کار را با مساعدت فیفا و AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) انجام دادیم و در پلتفرم فیفا جزو کشورهایی هستیم که VAR داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: به‌خاطر گستردگی کشورمان و الزاماتی که ورزشگاه‌ها دارند، باید موانعی را برطرف کنیم تا سیستم کمک داور ویدیویی داشته باشیم. فشار روی داوری ما باید کاهش یابد و خاطر هواداران فوتبال باید جمع شود تا با کمترین اشتباهات داوری از سیستم VAR استفاده کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره تغییرات در تصمیمات کارگروه نظارت بر قراردادها در فصل آینده عنوان کرد: تیم‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند، رقبای قدرتمندی دارند و باید خودشان را با بودجه و درآمد بیشتری تقویت کنند. هنوز مصوبه‌ای درباره نقل‌وانتقالات نداشتیم. فوتبال در حال پیشرفت است و اساسنامه‌ها باید به‌روزرسانی شود، اما دستورالعمل‌ها سال‌هاست که اصلاح نشده است.

ممبینی در پاسخ به این پرسش که کدام ورزشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایرادات بیشتری برای میزبانی از لیگ برتر دارند، اظهار داشت: مشکلات ورزشگاه‌های انزلی، یزد، فولادشهر، خرم‌آباد و قائمشهر خیلی زیاد است. مسئولان این استان‌ها باید کمک کنند و کارگروهی در هر استان تشکیل می‌دهیم تا مشکلات ورزشگاه‌ها را حل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما