شناسهٔ خبر: 67285530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما در تفت

سومین مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما در کشور امروز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در شهر تفت به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه این مجتمع با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است گفت: این سامانه قادر است با پرتودهی محصولات فله‌ای نظیر غلات و حبوبات به گندزدایی، کنترل جوانه‌زنی و کاهش آفات انباری محصولات اقدام کند.

اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی سالانه ۳۰ درصد محصولات تولیدشده دچار آفت زدگی می‌شود افزود: حداقل فایده‌ فناوری پرتودهی جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی است و حداکثر فایده‌ آن ارائه خدمات به جامعه در حوزه سلامت و تامین امنیت غذایی است.
وی به تاثیر فناوری پرتودهی محصولات کشاورزی در چرخه‌ی اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: تا پایان تابستان چهار مرکز پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما در مناطق مختلف کشور به بهره برداری می رسد.

<div id="video-display-embed-code_11235713"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264539/11235713?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما