شناسهٔ خبر: 67285171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل صمت استان البرز:

سه واحد تولیدی با حضور معاون وزیر صنعت در استان البرز افتتاح شد+فیلم

مدیرکل صمت استان البرز: مدیرکل صمت استان البرز گفت: با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، سه واحد تولیدی صنعتی یا سرمایه‌گذاری۵۵٠ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که این اتفاق منجر به اشتغال ٢۶٠ نفر در البرز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، محمد انصاری، مدیرکل صنعت معدن و تجارت البرز در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی که با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  در راستای اجرای پروژه طرح شهید رئیسی با عنوان «زنگ صنعت، افتتاح واحد صنعتی در روز» مسیر را ادامه دادیم و امروز در  حضور معاون وزیر صنعت و معاون استاندار البرز، افتتاح سه واحد صنعتی بزرگ به بهره برداری رسید.

وی افزود: طی افتتاح این مراسم، شاهد افزایش میران سرمایه‌گذاری جدید به ارزش ۵۵٠ میلیارد تومان در سطح استان بودیم که با این مبلغ سرمایه، ٢۶٠ نفر اشتغال ایجاد شد.

این مسئول در ارتباط با نوع فعالیت واحد‌های صنعتی افتتاح شده در روز جاری توضیح داد: طرح توسعه یکی از واحدها در راستای تولید محصولات غذایی با تولید نوشیدنی سلامت محور، خط دوم خود را فعالیت کرد و در راستای رفع مشکلات این واحد نیز اقدام خواهد شد. مقرر شد خط سوم توسعه این واحد تولیدی در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود:  واحد دیگر در حوزه قالب سازی صنعت چاپ و بسته بندی  فعالیت خود را  آغاز کرد و یکی از واحدهایی است که با بیشترین ارزش افزوده  فعال شد و واحد سوم در حوزه صنعت دانش بنیان و صادرات محصولات غیرنفتی با تولید کیت های تشخیص پزشکی فعال شد و ظرفیت استان در حوزه تولید این محصول خودکفا کرد.

انصاری تصریح کرد: مسیر رشد و ارتقای میزان جذب سرمایه گذار در استان هموار است و این شرایط طی سالیان اخیر با احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد.

مدیرکل صنعت البرز با اشاره به فعالیت ٢۶١ واحد صنعتی که در طول دوره  دولت سیزدهم با بهره‌برداری مجدد به چرخه تولید بازگشت، بیش از ۶ هزار نفر ظرفیت اشتغال در  سطح استان ایجاد شد.

وی در ارتباط با واحد‌های افتتاح شده تاکید کرد: به نظر می‌رسد با این رشد و بالندگی در حوزه صنعت، استان البرز در آینده شرایط اقتصادی بسیار خوبی در پیش رو داشته باشد.

انصاری در ارتباط با نظارت بر فعالیت صنایع غذایی به ایلنا گفت: فرایند نظارت در استان به لحاظ اداری و ساختار اداری در حوزه  وزارت بهداشت تعریف شده اما فرآیند صدور مجوز به نحوی در سازمان صنعت معدن و تجارت انجام می شود که بدون گذر از فیلتر ضوابط بهداشتی لازم، امکان صدور پروانه وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما