شناسهٔ خبر: 67285151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانشجو‌ها از شورای نگهبان سختگیرتر هستند

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: در گفتگو با دانشجو‌ها به این نتیجه رسیدم که آنها در انتخاب کاندیداها از شورای نگهبان سخت گیرتر هستند.

صاحب‌خبر -

دانشجوها برای انتخاب کاندیدا از شورای نگهبان سخت گیرترند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، هادی طحان نظیف در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: فرایند انتخابات در حال انجام است و مشکلی در روند آن نخواهیم داشت.

طحان نظیف در پاسخ به دانشجوها گفت: مبنای تایید یا رد صلاحیت ها قانون است و اعضای شورای نگهبان و پژوهشگاه شورای نگهبان نمی توانند اظهار نظر شخصی کنند.
وی گفت: اگرچه از نگاه قانون کاندیدایی تایید می شود اما این مردم هستند که طبق برنامه ارائه شده توسط نامزد ها آنها را تایید یا رد می کنند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: نظرات دانشجویان بسیار جالب است و در گفت و گو با آنها به این نتیجه میرسیم که برای انتخاب کاندیدا از شورای نگهبان سخت گیر ترهستند.
به گفته طحان نظیف؛ فعالیت شورای نگهبان گسترده تر از انتخابات است و بسیاری نمی خواهند مردم، شورای نگهبان و نحوه بررسی صلاحیت ها را بشناسند.

وی افزود: مذاکرات در شورا کاملا محرمانه بوده و هر اخباری که از نحوه تایید و رد صلاحیت ها از زبان شورای نگهبان در کشور بیان می شود کاملا کذب است.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: بعد از شهادت رییس جمهور در سایه قانون و جایگاه رفیع رهبری هیچ اختلالی در کار کشور رخ نداد و همه چیز طبق روال قانونی خودش در حال پیشروی است.
طحان نظیف تاکید کرد: قرار نیست مسایل این کشور از بیرون حل شود فرزندان این کشور هستند که راه حل مشکلات را خواهند یافت.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه سفر خود به قزوین با دست اندر کاران برگزاری انتخابات در استان گفتگو کرد.
 معاون سیاسی استاندار در این نشست گفت: شهید رییسی در شرایط خاصی کشور را به دست گرفت و در حالیکه میزان اعتماد عمومی به این جایگاه ها مخدوش شده بود ، او با عمل خود جایگاه و اعتماد عمومی را به کشور باز گرداند .
کاظمی ادامه داد: انتخابات همیشه مورد طمع دشمنان بوده و یکی از نقاط پر افتخار جمهوری اسلامی است که توانسته مشارکت مردم را به اوج برساند و این از برکت نظام اسلامی است.
وی اعلام کرد: در استان هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای خواهیم داشت که ۷۰۰ شعبه آن شهری است.

 

<div id="video-display-embed-code_11235815"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264518/11235815?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما