شناسهٔ خبر: 67284773 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز کوپاآمریکا ۲۰۲۴ از بامداد فردا؛ تب فوتبال با ستاره‌های آمریکای جنوبی بالاتر می‌رود

تهران- ایرنا- رقابت‌های کوپا آمریکای ۲۰۲۴ در حالی از بامداد فردا آغاز می‌شود که آرژانتین در آخرین حضور مسی در این مسابقات در حضور مدعیانی مانند برزیل، مکزیک و آمریکا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزهای داغ فوتبال جهان که با آغاز یورو ۲۰۲۴، از هفته گذشته داغ شده ، از بامداد فردا با سوت شروع کوپا آمریکا داغ‌تر هم می‌شود تا تب فوتبال را در جهان به بالاترین درجه ممکن برساند. کوپا آمریکا که قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان است، با دیدار آرژانتین و کانادا از ساعت ۳:۳۰ بامداد فردا جمعه در ورزشگاه مرسدس بنز آتلانتا آغاز می‌شود.

کوپا آمریکا که اولین دوره آن سال ۱۹۱۶ برگزار شد، برای دومین بار به میزبانی کشور آمریکا برگزار می‌شود. براساس سیستم چرخشی میزبانی کوپا، قرار بود اکوادور میزبان مسابقات باشد اما فدراسیون فوتبال این کشور از میزبانی انصراف داد و عنوان کرد دولت این کشور باید منابع خود را روی چیزهایی غیر از فوتبال متمرکز کند. در ژانویه ۲۰۲۳، CONMEBOL و Concacaf - هیئت حاکمه فوتبال در آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و دریای کارائیب، یک همکاری استراتژیک جدید را اعلام کردند و ایالات متحده میزبان مسابقات امسال شد.

آغاز کوپا آمریکا ۲۰۲۴ از بامداد فردا؛ تب فوتبال با ستاره‌های آمریکای جنوبی بالاتر می‌رود

مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۴ در ۱۴ استادیوم ایالات متحده برگزار و فینال آن در ۱۴ جولای در استادیوم هارد راک در میامی گاردنز، فلوریدا برگزار می‌شود.

کدام تیم در کدام گروه؟

کوپاآمریکا ۲۰۲۴ با حضور ۱۶ تیم در ۴ گروه آغاز می‌شود و ۱۰ تیم آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا از قاره آمریکای جنوبی به همراه ۶ تیم، ایالات متحده، مکزیک، جامائیکا و پاناما، کانادا و کاستاریکا از قاره آمریکای شمالی و مرکزی، در این مسابقات حضور دارند.

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: آرژانتین، پرو، شیلی، کانادا

گروه B: مکزیک، اکوادور، ونزوئلا، جامائیکا

گروه C: ایالات متحده، اروگوئه، پاناما، بولیوی

گروه D: برزیل، کلمبیا، پاراگوئه، کاستاریکا

چه تیم‌هایی مدعی هستند؟

با توجه به ترکیب تیم‌های حاضر در کوپا، این مسابقات می‌تواند شب‌های داغی را برای فوتبالی‌ها ثبت کند. یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، آرژانتین است، آلبی‌‍سلسته در دوره گذشته که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، توانست با شکست دادن برزیل در فینال، پانزدهمین قهرمانی متوالی را جشن بگیرد.آنها که یک سال پس از فتح کوپا، قهرمان جام‌جهانی شدند، در آمریکا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی هستند.

همچنین کوپا آمریکا ۲۰۲۴، آخرین حضور لیونل مسی در این رقابت‌ها هم خواهد بود. این مهاجم دوشنبه آینده و یک روز قبل از دومین بازی مرحله گروهی آرژانتین مقابل شیلی، ۳۷ ساله می‌شود و می‌خواهد پس از فتح کوپاآمریکای ۲۰۲۱ و جام جهانی ۲۰۲۲، کشورش را به سومین قهرمانی متوالی بین‌المللی برساند.

آغاز کوپا آمریکا ۲۰۲۴ از بامداد فردا؛ تب فوتبال با ستاره‌های آمریکای جنوبی بالاتر می‌رود

دیگر مدعی جام هم می‌تواند برزیل باشد. مدعی سنتی کوپا بدون نیمار جونیور که دوران نقاهت مصدومیت سختش را سپری می‌کند، آماده این مسابقه شده است. پس از سه باخت متوالی در مقدماتی جام جهانی در اواخر سال گذشته، فدراسیون فوتبال برزیل، فرناندو دینیز، سرمربی این تیم را برکنار کرد و دوریوال جونیور را جایگزین او کرد. برزیل با این مربی توانست در یک بازی دوستانه، انگلیس را شکست دهد و با اسپانیا به تساوی برسد. دو مسابقه‌ای که تیم برزیل با توجه به مصدومیت نیمار و چند ستاره دیگرش، ترکیب کاملش را در اختیار نداشت.

مکزیک با دو بار نایب قهرمانی کوپا آمریکا و پنج بار حضور نیمه‌نهایی این مسابقات، دیگر تیم مدعی جام است. با وجود نمایش ضعیف این تیم در جام‌جهانی گذشته، قهرمانی آنها در جام طلایی کونکاکاف در سال گذشته تا حدودی وضعیت این تیم را بهتر کرده است.

تیم ملی ایالات متحده به عنوان میزبان مسابقات و میزبان مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ ، دیگر تیمی است در مسابقات کوپا، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. آمریکا که ۴ دوره در این مسابقات حضور داشته است در ۲۰۱۶توانست به مقام چهارم کوپا برسد.

نظر شما