شناسهٔ خبر: 67284626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

مازوت سوزی در کشور ۱۲ درصد کاهش یافت

اراک- رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: میزان مازوت سوزی پارسال در کشور ۱۲ درصد و در نیروگاه شازند ۵۰ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه ظهر پنج شنبه در جریان کلنگ زنی پروژه تولید کمپوست از لجن هاضم تصفیه خانه فاضلاب پتروشیمی شازند، اظهار کرد:
کارنامه دولت سیزدهم در حوزه حفاظت از محیط زیست قابل توجه است و باید اذعان کرد شهید رئیسی تنها رئیس جمهوری بود که به صورت میدانی به مشکلات پسماند سراوان و دریاچه‌های ارومیه، هامون، آشوراده، زرجوب و گهر رود، ورود و مشکلات این حوزه را رفع کرد.

رئیس حفاظت محیط زیست کشور گفت:
دولت سیزدهم در بعد کیفی سازی و بهینه سازی سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور گام‌های اساسی برداشته است و برای نخستین بار در کشور ۵۴ مشعل فلرپتروپالایشی خاموش شد و حدود ۵.۵ میلیارد یورو نیز در این راستا هزینه شده است.

سلاجقه در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: در دولت سیزدهم، اقدامات مناسبی از جمله لایروبی و پیگیری حقابه، راه سازی‌ها و احداث تصفیه‌خانه ها صورت گرفت که منجر به پایداری آب رودخانه شد همچنین برای اولین بار حدود ۴۰ درصد حقابه هامون گرفته شد و سبب شد گرد و غباری متوجه این دریاچه نشود.

وی افزود: علاوه بر اینکه ۲ هزار خانه محیط زیست در دولت سیزدهم در راستای فرهنگ سازی ایجاد شده همچنان موفق شدیم رابطه صحیح انسان با محیط زیست را بر مبنای دانش روز و آموزه‌های دینی به خوبی تعریف کنیم.

رئیس حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در ارتباط با مازوت سوزی نیروگاه شازند نیز دولت توجه ویژه داشته و تصمیم بر این بود سال گذشته در نیروگاه، مازوت سوزی نشود اما متأسفانه با توجه به شرایط اضطرار این امر محقق نشد.

سلاجقه با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی مازوت سوزی در کشور و کاهش ۵۰ درصدی مازوت سوزی در نیروگاه شازند گفت: با توجه به فرسودگی نیروگاه شازند خواستار و پیگیر اورهال این نیروگاه هستیم و کاهش سولفور از ۳ و نیم درصد به هشت دهم درصد نیز دستور کار است که با تعامل و هم‌افزایی مردم اراک این مشکل رفع می‌شود.
.

نظر شما