شناسهٔ خبر: 67283852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تمجید اسماعیل هنیه از مواضع ایران و دیگر جبهه‌های پشتیبان غزه

رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع ایران و دیگر جبهه‌های پشتیبان غزه در حمایت از آرمان فلسطین و مبارزه با نسل‌کشی صهیونیست‌ها در این منطقه تشکر و قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری المیادین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار با علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه کشورمان در دوحه تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی معادلات جدیدی را برای موضوع فلسطین و تمامی تحولات منطقه‌ای رقم زد.

وی در این دیدار از مواضع دیپلماتیک و تلاش‌های ایران در حمایت از آرمان فلسطین تشکر و تاکید کرد که مواضع جنبش حماس در توافق با مبانی آتش بس مصوب شده در شورای امنیت و سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است.

هنیه همچنین از اظهارات دیروز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص ارتباط دادن عملیات جبهه‌های پشتیبانی غزه به توقف جنگ و نسل کشی در این منطقه تشکر و قدردانی کرده و از دیگر جبهه‌های پشتیبانی از جمله یمن و عراق نیز قدردانی کرده و از تاثیر مثبت این جبهه‌ها بر اوضاع فلسطین خبر داد.

اسماعیل هنیه ضمن تشریح اوضاع جاری در فلسطین به ویژه نوار غزه در عرصه انسانی و دستاوردهای مقاومت و تحرکات سیاسی برای توقف جنگ، بر مواضع جنبش متبوعش که مطابق با مبانی آتش‌بس مندرج در قطعنامه شورای امنیت و سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است، تاکید کرد و به تشریح تماس‌ها و دیدارهای مستمر با طرف‌های واسطه پرداخت.

وی در پایان این دیدار به تشریح اوضاع جاری در قدس و کرانه باختری و زندان‌های رژیم صهیونیستی و جنایات روزانه دشمن اعم از حمله به مناطق فلسطینی‌نشین، قتل و کشتارها و مصادره اراضی پرداخت و تاکید کرد که قدس محور اصلی نزاع با دشمن در زمان حال و آینده خواهد بود.

در این دیدار طرفین در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی نبرد طوفان الاقصی و اوضاع کلی فلسطین و تلاش برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه گفتگو کردند.

دو طرف از پایداری اسطوره‌ای ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن که توانسته‌اند تمامی اهداف دشمن را به شکست کشانده و معادلات جدیدی برای قضیه فلسطین و منطقه ترسیم کنند، تمجید کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در این دیدار به تشریح تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از نبرد طوفان الاقصی به ویژه از طریق نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی همچون گروه بریکس، سازمان همکاری شانگهای و سازمان کنفرانس اسلامی و دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای منطقه و بسیاری از طرف‌های بین‌المللی موثر که همگی در راستای توقف جنگ و حمایت از موضع مقاومت و ملت فلسطین انجام گرفته، پرداخت.

نظر شما