شناسهٔ خبر: 67283242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دیدار سرپرست وزارت امور خارجه با اسماعیل هنیه در قطر

مقاومت تمامی اهداف دشمن را به شکست کشاند | معادلات جدیدی برای فلسطین و منطقه در حال ترسیم است

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران شب گذشته (چهارشنبه) با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در دوحه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران شب گذشته با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در دوحه دیدار کرد.


طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی نبرد طوفان الاقصی و اوضاع کلی فلسطین و تلاش برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه گفتگو کردند.


دو طرف از پایداری اسطوره‌ای ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن که توانسته‌اند تمامی اهداف دشمن را به شکست کشانده و معادلات جدیدی برای قضیه فلسطین و منطقه ترسیم کنند، تمجید کردند.


سرپرست وزارت امور خارجه ایران در این دیدار به تشریح تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از نبرد طوفان الاقصی به ویژه از طریق نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی همچون گروه بریکس، سازمان همکاری شانگهای و سازمان کنفرانس اسلامی و دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای منطقه و بسیاری از طرف‌های بین‌المللی موثر که همگی در راستای توقف جنگ و حمایت از موضع مقاومت و ملت فلسطین انجام گرفته، پرداخت.


از سوی دیگر، اسماعیل هنیه نیز ضمن قدردانی از این تلاش‌ها و مواضع و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، به تشریح اوضاع جاری در فلسطین به ویژه نوار غزه در عرصه انسانی و دستاوردهای مقاومت و تحرکات سیاسی برای توقف جنگ پرداخت و بر مواضع جنبش متبوعش که مطابق با مبانی آتش‌بس مندرج در قطعنامه شورای امنیت و سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است، تاکید کرد و به تشریح تماس‌ها و دیدارهای مستمر با طرف‌های واسطه پرداخت.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما