شناسهٔ خبر: 67283714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منابع اعتباری بانکهای گناباد برای حمایت از تولید ناکافی است

گناباد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: میزان منابع اعتباری که در قالب تسهیلات به تولید و بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد، جوابگوی نیاز این شهرستان نیست و باید افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل قربانی روز پنج‌شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های گناباد افزود: بر اساس قانون بانک ها باید ۲۰ درصد از منابع داخلی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند ولی برخی از بانکها به این مساله پایبند نیستند و بیشتر منابع اعتباری خود را به بخش‌های مسکن و خدمات تخصیص می دهند.

وی از سیستم بانکی گناباد خواست که با اختصاص درصد بیشتری از منابع اعتباری خود به بخش کشاورزی و از جمله حفر چاههای کشاورزی و اجرای طرح های نوین مانند احداث گلخانه و غیره در جهت رونق تولید نقش بیشتری داشته باشند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز گفت: اختصاص ۳۰ درصد تسهیلات بانکی این شهرستان به بخش تولید ناکافی است.

هادی ایزدی تصریح کرد: با وجود نقش مهم تولید و کارآفرینی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی باید سهمیه منابع اعتباری تسهیلات به تولید افزایش یابد تا شاهد سرعت بخشی در روند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه باشیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد نیز بیان کرد: دیرکرد بازپرداخت اقساط تسهیلات توسط برخی از متقاضیان و دریافت کنندگان وام ، مشکلات مهم سیستم بانکی این شهرستان به شمار می رود.

ابوالفضل شاکری افزود:‌ با توجه به محدودیت منابع بانکها دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات موجب کندی در روند پرداخت این منابع به سایر متقاضیان در دیگر بخشهای اقتصادی و تولیدی و خدماتی می شود.

وی بدون اشاره به حجم بالای مطالبه های بانکی گناباد بابت دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات ادامه داد: هر اندازه تسهیلات سر موعد مقرر و یا بدون دیرکرد پرداخت شود، توانایی بانک ها در پرداخت اقساط تسهیلات افزایش می یابد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: ۷۰ درصد منابع بانکی این شهرستان در قالب تسهیلات در بخش مسکن و ۳۰ درصد به بخشهای تولیدی و خدمات و صنعت و معدن و تجارت و کشاورزی اختصاص می یابد.

افزون بر ۳۰ شعبه بانکهای دولتی و خصوصی در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

نظر شما