شناسهٔ خبر: 67283536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار قزوین:

اداره کشور توسط مردم آرمان اصلی انقلاب اسلامی است

استاندار قزوین گفت: آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایران اداره کشور توسط مردم است و دیگران نه حق و نه امکان تعیین سرنوشت کشور را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: اتفاق تلخ، ناگوار و پیش بینی نشده شهادت رئیس جمهور مردمی، پر تلاش، خستگی ناپذیر و مغتنم یک واقعه باور ناپذیر بود و این اتفاق در کنار تمامی اتفاقات ناگوار برخی از ظرفیت های نظام را به نمایش گذاشت.

وی افزود: پس از شهادت آیت الله رئیسی که یک موضوع تقریبا جدید و غیر منتظره ای در کشور بود، در عملکرد نظام هیچ خدشه ای به وجود نیامد و این اتفاق در داخل و خارج کشور بسیار قابل توجه بود.

اعلایی گفت: مدت کوتاهی پس از شهادت نفر اول اجرایی کشور امروز کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد و تمامی سلایق در حال تلاش برای جمع آوری رای مردم هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: آن چیزی که از نظر فرهنگ عمومی اهمیت دارد این است که شهادت آیت الله رئیسی و اتفاقات پس از آن نشان داد که در نظام جمهوری اسلامی ایران اصالت با مردم است و مردم سرنوشت کشور را رقم می زنند، موضوعی که امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب آن را بیان و مردم از آن حمایت کرده بودند.

نماینده عالی دولت در استان اظهارکرد: آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایران اداره کرد کشور توسط مردم است و دیگران نه حق و نه امکان تعیین سرنوشت کشور را دارند.

وی افزود: بر همین اساس و در فضای پیش رو، متولیان باید مبتنی بر آرمان ها شرایط را پیش ببرند و موضوعاتی مانند توجه به شریعت اسلام، عدالت، تسری جریان سلامت و خدمت گذاری را دستور کار قرار دهند.

اعلایی گفت: انتخابات یکی از اصلی ترین فضاهای نقش آفرینی مردم در پیش برد امور است و براساس همین نقش آفرینی در سال های اخیر، اداره کرد کشور بین سلایق دست به دست شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: اتفاقی که در دولت آیت الله رئیسی به وقوع پیوست به شکل یک دولت تراز، پله ای بود که گام به مرحله بالاتر گذاشت و انتظار است این مسیر ادامه دار باشد و مسیر خدمت در دولت های بعد ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان اظهارکرد: موضوعی که منجر به محبوبیت و علاقه عمومی به رئیس جمهور شد، اخلاص، تعهد و صداقت ایشان بود و در فضای پیش رو اگر این فضایل ادامه دارد نباشد گرفتار پسرفت خواهیم شد.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند بگوید سرنوشت آینده کشور به چه شکلی رقم خواهد خورد و چه کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود و تنها خواست و اراده ملت آینده کشور را تعیین می کند، موضوعی که نشان دهنده ظرفیت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران است.

اعلایی اضافه کرد: در سطح استان برای خدمت گذاران به مردم در دولت سیزدهم قدرت و حضور در مصادر و مناصب اصالت ندارد و تقرب به آرمان های انقلاب و توجه به یوم الحساب اصالت دارد و اصلا به دنبال این نیست که با بی توجهی به آخرت به دلیل حضور در مصادر خودشان را تحت الشعاع قرار دهند و این رویکرد حتمی و قطعی دولت صادق الوعد رئیس جمهور شهید است.

استاندار قزوین گفت: دولت امانت دار رای مردم است و نسبت به هیچ فرد و جریان و گروهی برتری قابل نیست و عادلانه مسیر را پیش خواهد برد.

۴۶

نظر شما