شناسهٔ خبر: 67272534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتخابات فضای نقش آفرینی مردم در پیشبرد امور است

استاندار قزوین، گفت: انتخابات یکی از اصلی ترین فضاهای نقش آفرینی مردم در پیشبرد امور است و براساس همین نقش آفرینی در سال های اخیر، اداره کرد کشور بین سلایق دست به دست شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اتفاق تلخ، ناگوار و پیش بینی نشده شهادت رئیس جمهور مردمی، پر تلاش، خستگی ناپذیر و مغتنم یک واقعه باور ناپذیر بود و این اتفاق در کنار تمامی اتفاقات ناگوار برخی از ظرفیت های نظام را به نمایش گذاشت.

وی افزود: پس از شهادت آیت الله رئیسی که یک موضوع تقریبا جدید و غیر منتظره ای در کشور بود، در عملکرد نظام هیچ خدشه ای به وجود نیامد و این اتفاق در داخل و خارج کشور بسیار قابل توجه بود.

اعلایی گفت: مدت کوتاهی پس از شهادت نفر اول اجرایی کشور امروز کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد و تمامی سلایق در حال تلاش برای جمع آوری رای مردم هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: آن چیزی که از نظر فرهنگ عمومی اهمیت دارد این است که شهادت آیت الله رئیسی و اتفاقات پس از آن نشان داد که در نظام جمهوری اسلامی ایران اصالت با مردم است و مردم سرنوشت کشور را رقم می زنند، موضوعی که امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب آن را بیان و مردم از آن حمایت کرده بودند.

اعلایی ادامه داد: آرمان اصلی انقلاب اسلامی ایران اداره کرد کشور توسط مردم است و دیگران نه حق و نه امکان تعیین سرنوشت کشور را دارند.

وی افزود: بر همین اساس و در فضای پیش رو، متولیان باید مبتنی بر آرمان ها شرایط را پیش ببرند و موضوعاتی مانند توجه به شریعت اسلام، عدالت، تسری جریان سلامت و خدمت گذاری را دستور کار قرار دهند.

اعلایی گفت: انتخابات یکی از اصلی ترین فضاهای نقش آفرینی مردم در پیشبرد امور است و براساس همین نقش آفرینی در سال های اخیر، اداره کرد کشور بین سلایق دست به دست شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: اتفاقی که در دولت آیت الله رئیسی به وقوع پیوست به شکل یک دولت تراز، پله ای بود که گام به مرحله بالاتر گذاشت و انتظار است این مسیر ادامه دار باشد و مسیر خدمت در دولت های بعد ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: موضوعی که منجر به محبوبیت و علاقه عمومی به رئیس جمهور شد، اخلاص، تعهد و صداقت ایشان بود و در فضای پیش رو اگر این فضایل ادامه دارد نباشد گرفتار پسرفت خواهیم شد.

 وی افزود: هیچ کس نمی تواند بگوید سرنوشت آینده کشور به چه شکلی رقم خواهد خورد و چه کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود و تنها خواست و اراده ملت آینده کشور را تعیین می کند، موضوعی که نشان دهنده ظرفیت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران است.

اعلایی اضافه کرد: در سطح استان برای خدمت گذاران به مردم در دولت سیزدهم قدرت و حضور در مصادر و مناصب اصالت ندارد و تقرب به آرمان های انقلاب و توجه به یوم الحساب اصالت دارد و اصلا به دنبال این نیست که با بی توجهی به آخرت به دلیل حضور در مصادر خودشان را تحت الشعاع قرار دهند و این رویکرد حتمی و قطعی دولت صادق الوعد رئیس جمهور شهید است.

وی گفت: دولت امانتدار رای مردم است و نسبت به هیچ فرد و جریان و گروهی برتری قابل نیست و عادلانه مسیر را پیش خواهد برد.

انتهای پیام/

نظر شما