شناسهٔ خبر: 67283409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شیراز: تبیین اقدامات انجام گرفته در حوزه قضایی ضرورت دارد

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: تبیین و گزارش دهی از اقدامات پرشماری که در حوزه قضایی استان در راستای گره گشایی از امور بر زمین مانده مردم انجام گرفته ،موجب رضایتمندی و آرامش جامعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، آیت الله لطف الله دژکام روز پنجشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری و شورای قضایی فارس ضمن تبریک پیشاپیش هفته قوه قضائیه افزود: باید در دستگاه قضایی جهاد تبیین در عملکرد مجموعه به بهترین نحو ممکن صورت گیرد چرا که مردم باید بدانند در قوه قضاییه چه اقداماتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد : در راستای رضایت عمومی از دستگاه قضایی باید یکسری کار رسانه ای البته نه بمعنای گزارش دهی صرف بلکه باید کار کاملا فنی و توام با منطق و برهان انجام گیرد تا ماحصل کار به اضافه شدن اعتماد مردم به این حوزه منجر شود.

آیت الله دژکام به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر جهاد تبیین و اینکه ما نتوانسته ایم کاری را که انجام می دهیم به اطلاع مردم برسانیم اشاره کرد و افزود: با این همه کارهای انجام گرفته البته در سکوت خبری از اطلاع رسانی آن ، دشمن طوری جلوه می کند که زمینه ناامیدی مردم را فراهم کند.

وی تحقق جهاد تبیین را فراتر از این نگاه متداول روابط عمومی ها دانست و اظهار کرد : باید در جهت رسیدن به نقطه مطلوب اطلاع رسانی در این حوزه که خیلی فاصله داریم کارهای خاصی صورت بگیرد چرا که اگر تمهیداتی برای این قضیه دیده نشود بعد از مدتی تلاش های این مجموعه زیر سووال می رود.

وی ادامه داد : این روزها در این فضای اطلاع رسانی نکردن از اقدامات فاخر حوزه قضایی به عینه شاهدیم که تعمدا از ناحیه شیاطین در جامعه خط ایجاد ناامیدی دنبال می شود و لذا می طلبد با برنامه ریزی سالانه این خلا گزارش دهی بموقع و سریع از کارهای انجام گرفته برطرف کرد.

این استاد دانشگاه بحث تحول د رحوزه قضایی که بطور ویژه مد نظر مقام معظم رهبری است را یاد آور شد و تصریح کرد: با نگاهی که از بیرون و بالا به دستگاه قضایی می شود طبیعتا ما باید تحول را برایش زمینه سازی کنیم و این الزامات و زمینه سازی ها در برنامه هفتم توسعه بخوبی دیده شده است .

آیت الله دژکام گفت : قانون برنامه هفتم یک نگاهی اساسی به حوزه قضایی دارد و هدفگذارهایی برای توسعه و تحول این حوزه برای پنج سال آینده شده که ضرورت پرداختن به ان پیش از بیش احساس می شود.

نظر شما