شناسهٔ خبر: 67283315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون سازمان محیط زیست کشور :

حفاظت از حیات وحش نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تحقق اهداف در حفاظت از حیات وحش و طبیعت نیازمند فرهنگ سازی محیط زیستی و آموزش اقشار مختلف جامعه است.

صاحب‌خبر -

حفاظت از حیات وحش نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حسن اکبری در نشست منطقه‌ای مدیران در بجنورد گفت: اقدامات برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست آغاز شده و در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی‌ها در آینده در حفظ حیات وحش و طبیعت موثر خواهد بود افزود: آموزش اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان، شکارچیان، جوامع محلی، زنان خانه دار و عشایر می‌تواند برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی جامعه بسیار موثر باشد.
اکبری ادامه داد: حفاظت از تنوع زیستی کشور سابقه ۷۰ ساله دارد و اقدامات خوبی برای صیانت از حیات وحش انجام شده، تلاش داریم تا داده‌های اطلاعاتی خود را در حوزه حیات وحش افزایش دهیم.
وی گفت: تخریب زیر ساخت‌های طبیعت کشور از دغدغه‌های ما برای صیانت از حیات وحش است.
به گفته اکبری تخریب خاک، از بین رفتن پوشش گیاهی، کمبود آب، چرای بی رویه دام، تولید پسماند، افزایش کوه خواری و زمین خواری و افزایش ویلا باغ‌ها سبب تخریب طبیعت شده است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بنیه کارشناسی محیط زیست طبیعی در استان‌ها باید تقویت شود همچنین نیاز است از همه ظرفیت‌ها برای حفاظت حیات وحش استفاده کنیم.
این گردهمایی با حضور مدیران کل دفاتر تخصصی سازمان و مدیران کل حفاظت محیط زیست ۱۰ استان کشور برگزار شد.
بررسی چالش‌های محیط زیست طبیعی، به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق استان‌ها در زمینه تنوع زیستی، ارائه گزارش مدیران دفاتر تخصصی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان و پیگیری مصوبات قبلی نشست منطقه‌ای از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما