شناسهٔ خبر: 67280163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردهمایی مدیران حفاظت محیط زیست کشور در بجنورد برگزار شد 

بجنورد-ایرنا- دور سوم نشست منطقه ای مدیران کل حفاظت محیط‌زیست کشور با محوریت معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، صبح امروز (پنجشنبه ) به میزبانی بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این گردهمایی با حضور دکتر اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران کل دفاتر تخصصی سازمان و مدیران کل حفاظت محیط زیست ۱۰ استان کشور برگزار شد.

بررسی چالش های محیط زیست طبیعی، به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق استان‌ها در زمینه تنوع زیستی، ارائه گزارش مدیران دفاتر تخصصی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان و پیگیری مصوبات قبلی نشست منطقه ای از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست است.

خراسان شمالی با دارا بودن سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، سه اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش و چهار منطقه حفاظت شده از مهمترین استان ها به لحاظ محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور محسوب می شود.

وجود زیستگاه های متنوع باعث غنای اکولوژیکی و تنوع زیستی بی نظیری در این خطه از ایران شده است که می‌توان این استان را به مثابه ایرانی کوچک در نظر گرفت بطوری که می‌توان با طی مسیر کوتاه، جنگل های هیرکانی زیستگاه مرال، کوهستان های تحت قلمرو پلنگ ایرانی و دشت های بیابانی زیستگاه یوزپلنگ آسیایی را در فاصله کوتاهی مشاهده کرد.

نظر شما