شناسهٔ خبر: 67283178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشست خبری اعلام شد

از پخت ۱۱۰ هزار پرس غذای غدیر در کرمان تا جشن کیلومتری در ۱۴ شهرستان

فاطمه افضلی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: از گذشته اطعام غدیر به صورت خرد در استان کرمان انجام می‌شود و هیئت‌ها نیز اطعام دارند اما رسانه‌ای نمی‌شود و تلاش داریم روز عید غدیر پخت ۱۱۰ هزار پرس غذا در ملأ عام انجام بشود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سعید شهابی امروز ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات (دوم تیرماه ) اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد عمومی غیردولتی است و تغییر دولت‌ها بر ماموریت‌های این سازمان اثر نمی‌گذارد.

وی با اشاره به رویکردهای نوین این نهاد در سال‌های اخیر افزود: توجه به حوزه بانوان و نوجوانان از جمله این رویکردهاست.

شهابی در ادامه بیان کرد: ماموریت ما در حوزه مساجد، توانمندسازی ائمه جماعات است که بنیاد هدایت راهبری ائمه جماعات و توانمندسازی آنان را به عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به فعالیت سامانه‌های شمع(شبکه مبلغین و عملیات‌های تبلیغی) با عنوان «اسما و صبرا» ویژه بانوان مبلغ  بیان کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر در شبکه کرمان عضو این سامانه ستند.

وی اظهار کرد: همچنین در رویداد کنشگری دختران حاج قاسم بیش از ۱۵۰۰ نفر فقط در کرمان فعالیت دارند که بیشترین شبکه این دختران هم در کشور مربوط به استان کرمان است.

شهابی با اشاره به رویداد نوآوین، شامل برگزاری دوره‌های مختلف سبک زندگی و افزایش جمعیت: ۲۰۰ نفر طلبه در پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه شهرهای مختلف در سطح استان کرمان در زمینه اشتغال و محرومیت‌زدایی اقدامات خیلی خوبی در دست انجام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهمنامه سازمان تبلیغات کل با وزارت کشور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های ۴۲ محله شناسایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در شهرستان کرمان ۴۲۰ مسجد داریم و در استان احتمالاً به بیش از ۳۰۰۰ مسجد برسیم.

وی افزود: میانگین ۶۵ تا ۷۰ درصد مساجد ما امام جماعت ندارند که غالبا هم در روستاها است.

شهابی در بخش دیگری از سخنانش به طرح چله خدمت بعد از شهادت آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: به بهانه ایام غدیر و نه با خدمات صرفا بزرگ که حتی با کارهای کوچک برای تقدیم ثواب آن به شهید جمهور و شهدای خدمت کار انجام می‌شود که برای کل کشور هشت میلیون خدمت هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محسن عارفی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در زمینه سازماندهی مجموعه‌های دینی و مذهبی فعالیت می‌کند، افزود: هدف، بسط و گسترش فرهنگ دینداری و رساندن پیام دین به آحاد جامعه است. و امروز در این زمینه بیشتر احساس نیاز می‌شود.

وی با اشاره به در دستور کار بودن راهبردهای امیدآفرینی، روایت و نشر خوبی‌ها و جهاد تبیین در سازمان تبلیغات گفت: خانواده، عفاف و حجاب و فرزندپروری نیز از دیگر اولویت‌های ماست.

عارفی در ادامه با اشاره به فعالیت ۹۱۶ موکب منسجم و ۴۶۰ موکب پراکنده در ایام دهه امامت و ولایت در سطح استان کرمان بیان کرد: قرار است یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ پرس اطعام غدیر در استان تهیه شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ مبلّغ غدیر در استان کرمان افزود: تلاش بر این است حداقل ۲۰ درصد فعالیت موکب‌های غدیر، محتوایی باشد به ویژه در مباحث مربوط به انتخابات و مشارکت مردم و پرده‌خوانی غدیر یکی دیگر از فعالیت‌هاست.

عارفی بیان کرد: پیاده‌روی مادر-فرزندی با عنوان «نسل غدیری» در برخی از شهرستان‌های استان کرمان و برگزاری جشن‌های کیلومتری در قریب به ۱۴ شهرستان از دیگر برنامه‌های استان در روز عید غدیر است.

وی در پایان یادآور شد: محور محتوایی برنامه‌های ماه محرم بر مقاومت است و باور ما این است رمز موفقیت جبهه حق در مقابل باطل، مقاومت و حرکت فعالانه است.

انتهای پیام

نظر شما