شناسهٔ خبر: 67290634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پاسخ به دانشجو مطرح شد

٧٠ درصد مساجد استان کرمان امام جماعت ندارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به وجود ٣ هزار مسجد در استان کرمان گفت: متاسفانه ٧٠ درصد مساجد استان کرمان امام جماعت ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سعید شهابی مدیرکل تبلیغات استان کرمان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو گفت: در حال حاضر ٤ هزار روحانی در شهرستان‌های ٢٥ گانه استان کرمان حضور دارند.

وی با اشاره به وجود ٣ هزار مسجد در استان کرمان افزود : متاسفانه ٧٠ درصد مساجد استان کرمان امام جماعت ندارند و این وضعیت در روستا‌ها بیشتر است.

او با بیان اینکه با کمبود نیروی روحانی در استان مواجه هستیم تصریح کرد: امکان و شرایط حضور روحانیون در همه روستا‌ها به دلایل مختلف از جمله کمبود زیرساخت‌ها و همچنین دوری از شهر‌ها و مسائل خانوادگی روحانیون فراهم نیست.

مدیرکل تبلیغات استان کرمان اعلام کرد: طبق تقسیم کار صورت گرفته در سطح ملی، نماینده ولی فقیه در هر استان مسئول امور مساجد هر استان است و در شهرستان‌ها نیز این مسئولیت با ائمه جمعه شهرستان می‌باشد؛ اما بحث توانمندسازی ائمه جماعات با اداره کل تبلیغات اسلامی استان‌ها است که در این خصوص اقداماتی در دست اقدام قرار گرفته است.

شهابی گفت: تراکم حضور روحانیون در مرکز استان و شهر‌ها بیشتر است، باید برای ائمه جماعات مساجد روستا‌ها تدابیری اندیشیده شود.

او افزود: در سطح شهرستان کرمان تا کنون ٤٢٠ مسجد شناسایی و احتمالا این تعداد به ٦٠٠ مسجد برسد. 

مدیرکل تبلیغات استان کرمان با اشاره به اهمیت مسئله غدیر در اسلام گفت: به مناسبت عید غدیر در ۴۱۶ مسجد استان کرمان برنامه محوری غدیر اجرا می‌شود.

 شهابی با بیان اینکه در ۱۴ شهرستان استان نیز مهمانی کیلومتری غدیر برگزار می‌شود افزود: ٩١٦ ایستگاه صلواتی نیز در سطح استان کرمان در ایام عید غدیر خم برپا می‌شود که از این تعداد ١٠٠ ایستگاه صلواتی در شهر کرمان دائر می‌شود.

وی به اعزام ٤٠ مبلغ ویژه غدیر به نقاط مختلف استان اشاره و اعلام کرد: با توجه به موضوع اطعام غدیر، موضوع اطعام یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر در روز عید غدیر در سطح استان انجام می‌شود.

نظر شما