شناسهٔ خبر: 68329834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد؛

موکب دانش‌آموزی «طریق الاقصی» میزبان زائران اربعین در تمرچین

ارومیه - مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان‌غربی گفت: دانش آموزان استان با برپایی موکب دانش آموزی و برنامه‌های مختلف فرهنگی در مرز تمرچین میزبان زائرین اربعین حسینی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جهانگیر اسلام پرست در این زمینه اظهار کرد: اربعین امام حسین (ع) یک میدان برای رشد و تربیت دانش‌آموزان بوده و از همین رو نگاه ما به فرآیند اربعین، یک نگاه تربیتی است.

وی افزود: از زیبایی‌های اربعین حرکت عاشقان و مشتاقانی است که با پای پیاده به هدف زیارت حضرت، مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و این حرکت در واقع نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین (ع) است.

اسلام پرست ادامه داد: اجرای گروه‌های سرود دانش آموزی، برگزاری مسابقات نقاشی و سرگرمی‌های حل پازل با تصاویر مذهبی برای زائرین دانش آموز به‌همراه اهدای جوایز، هدای کتابچه‌های آداب و رسوم اربعین به زائرین کربلا و دفترچه‌های یادداشت مزین به تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای زائرین از جمله فعالیت‌های این موکب دانش آموزی است.

وی اهدای اقلام فرهنگی از جمله قرآن‌های جیبی، پیکسل شهدا، چفیه، پلاک یا حسین (ع)، سربندهای اسامی ائمه معصومین، جامدادی‌های مزین شده به اسامی ائمه معصومین و تصاویر وجملات مذهبی، دستبندهای کودکانه، گیره‌های رو سری مذهبی، طلق‌های روسری، جا کلیدهای مذهبی، توزیع پرچم‌های کوچک یا حسین و یا زینب، توزیع کلاه لبه دار برای زائرین، مهرهای نماز، توزیع دعای زیارت عاشورا و پک تسبیح و گیره را از جمله فعالیت‌های دیگر این موکب عنوان کرد.

نظر شما