شناسهٔ خبر: 67283130 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی برگزاری نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرو مطرح شد

فرصت مناسب جذب سرمایه‌گذاران خارجی/ نقش پررنگ دانش بنیان‌ها در صنعت قطعه‌سازی

فاطمه صنوبری

در جریان برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو، مدیر عامل شرکت برگزار کننده این نمایشگاه از فرصت مناسب ایجاد شده در خلال این رویداد برای جذب سرمایه گذاران خارجی خبر داده و بر نقش پررنگ دانش بنیان‌ها در صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جهت ارتقاء دانش و فناوری به روز مورد استفاده در قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو و تاکید وزارت صمت بر دانش‌بنیان صادرات محور شدن صنایع، تلاش کردیم تا از شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه دعوت به عمل آوریم و به این ترتیب امسال با افزایش حضور این شرکت‌ها توانستیم بیش از ١٥ غرفه را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم. 

به بهانه‌ی برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، مجری برگزار کننده این نمایشگاه با بیان اینکه امسال مساحت اختصاص یافته به نوزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در مقایسه با سال گذشته با افزایش ١۵٠٠ مترمربعی به ٧۵٠٠ مترمربع رسیده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه نمایندگانی از کشورها رومانی، چین، انگلستان، تایوان، اندونزی، کره جنوبی، ترکیه، عراق و هند حضور دارند؛ در مجموع از کل حاضران در این دوره از نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو شاهد حضور ٦٠٠ شرکت داخلی و ٤٦٩ شرکت خارجی هستیم که چنین حضوری در قالب یک پل ارتباطی، زمینه تبادل و استفاده از دانش و فناوری روز دنیا را برای شرکت‌های داخلی فراهم می‌کند. 

وی افزود: ضمن برگزاری این نمایشگاه، شاهد فرصت تحقق یافته‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی هستیم. بدین ترتیب توانستیم رهنمون‌های رهبری معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را در بستر این نمایشگاه و مشارکت برجسته‌ترین تولیدکنندگان، صنعت‌گران و تامین‌کنندگان قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، جامه عمل بپوشانیم.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت بین المللی ایدرو، در خلال برگزاری این نمایشگاه، جلسات متعددی با اساتید برجسته دانشگاه‌های کل کشور، برگزاری سمینارهای مختلف، سمینار بررسی صلاحیت حرفه‌ای مرتبط با مشاغل صنایع خودرویی، کارگاه مدیریت هزینه حمل‌ونقل زنجیره تامین ایران‌خودرو و معافیت‌های مالیاتی، سمینار مدیریت حمل‌ونقل و لجستیک و … هستیم. 

به گزارش ایسنا، در روز افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو که از ٢٩ خرداد ماه آغاز به کار کرد و تا یکم تیر ماه ادامه دارد، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو، نمایندگان مجلس و... آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

نظر شما