شناسهٔ خبر: 67285243 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ارتقا دانش و فناوری در تولید قطعات خودرو

یک مقام مسوول در ایدرو ضمن اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری در تولید قطعات بر لزوم استفاده دانش و فناوری روز در این بخش تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین قربانی مدیرعامل شرکت بازرگانی بین‌المللی (ای درو) در حاشیه نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال مساحت ارزی (مساحتی که با نرخ ارزی به شرکت‌های خارجی سپرده شده است) اختصاص یافته به نوزدهمین نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش هزار و ۵۰۰ مترمربع به رقم ٧ هزار و ۵٠٠ مترمربع رسید، گفت: در این نمایشگاه نمایندگانی از کشورها رومانی، چین، انگلستان، تایوان، اندونزی، کره جنوبی، ترکیه، عراق و هند حضور دارند. در مجموع از کل حاضران در این دوره از نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو شاهد حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۴۶۹ شرکت خارجی هستیم که چنین حضوری در قالب یک پل ارتباطی، زمینه تبادل و استفاده از دانش و فناوری روز دنیا را برای شرکت‌های داخلی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه شاهد فرصت تحقق یافته‌ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم. به این ترتیب توانستیم رهنمون‌های رهبری معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را در بستر این نمایشگاه و مشارکت برجسته‌ترین تولیدکنندگان، صنعت گران و تأمین کنندگان قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، جامه عمل بپوشانیم.

به گفته این مقام مسؤول، به جهت ارتقا دانش و فناوری به روز مورد استفاده در قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تلاش کردیم تا از شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه دعوت به عمل آوریم و به این ترتیب امسال با افزایش حضور این شرکت‌ها توانستیم بیش از ۱۵ غرفه از این دوره از نمایشگاه‌ها را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهیم.

قربانی با اشاره به اینکه در خلال برگزاری این نمایشگاه، جلسات متعددی با اساتید برجسته دانشگاه‌های کل کشور، برگزاری سمینارهای مختلف مانند سمینار بررسی صلاحیت حرفه‌ای مرتبط با مشاغل صنایع خودرویی، کارگاه مدیریت هزینه حمل و نقل زنجیره تأمین و معافیت‌های مالیاتی، سمینار مدیریت حمل و نقل و لجستیک و … هستیم.

نظر شما