شناسهٔ خبر: 67325351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد

پست برق دائم خط مترو شهر پرند، به طور کامل تجهیز و آماده بهره‌برداری شد. این پست، برق ۶۳ کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه‌آهن ریلی به جریان ۲۰ کیلوولت تقلیل می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس "پرویز ظهراب زاده" معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق گفت: خط مترو تهران-پرند، پس از انتظاری ۱۸ ساله، آذرماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید. البته برای تسریع در بهره مندی شهروندان از این خط مترو پرتقاضا، جریان برق آن به صورت موقت از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تامین شد تا پست برق دائم آماده شود.

وی در ادامه افزود: در ۶ ماه گذشته با تکمیل تجهیزات این پست برق و به دنبال ۳۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده (۶ کیلومتر کابل ۶۳ کیلوولت و ۲۴ کیلومتر کابل ۲۰ کیلوولت)، پست برق دائم آماده بهره برداری شده و جریان برق لازم برای حرکت قطارها، مستقیماً از نیروگاه شهر پرند تامین می شود. این در حالی است که هزینه احداث ساختمان و خرید و نصب تجهیزات پست برق دائم حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۷۰ درصد تجهیزات آن از اجناس و تولیدات داخلی تهیه شده است.

مهندس "ظهراب زاده" در پایان گفت: خبر دیگر از خط مترو پرند آنکه با تکمیل ۶ کیلومتر از تجهیزات ریل سوم خط برگشت، تست گرم این مسیر ۲۰ کیلومتری(خط برگشت) نیز بدون مشکل و با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حال حاضر هر دو خط رفت و برگشت مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، امکان سرویس دهی و تردد ایمن قطار را دارا است. در واقع با تامین ناوگان بیشتر، شرایط جهت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این مسیر کاملاً فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما