شناسهٔ خبر: 67325803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آماده شدن پست برق دائم خط متروی پرند

پست برق دائم خط مترو شهر پرند به طور کامل تجهیز و آماده بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

آماده شدن پست برق دائم خط متروی پرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت: خط متروی تهران-پرند، پس از انتظاری ۱۸ ساله، آذر سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید و برای تسریع در بهره مندی شهروندان از این خط مترو پرتقاضا، جریان برق آن به صورت موقت از ایستگاه فرودگاه امام خمینی تامین شد تا پست برق دائم آماده شود.

پرویز ظهراب زاده افزود: در ۶ ماه گذشته با تکمیل تجهیزات این پست برق و به دنبال ۳۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده، پست برق دائم آماده بهره برداری شده و جریان برق لازم برای حرکت قطارها، مستقیم از نیروگاه شهر پرند تامین می‌شود.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت: این پست، برق ۶۳ کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه‌آهن ریلی به جریان ۲۰ کیلوولت تقلیل می‌دهد و حدود ۷۰ درصد تجهیزات آن از اجناس و تولیدات داخلی تهیه شده است.

پرویز ظهراب زاده افزود: با تکمیل ۶ کیلومتر از تجهیزات ریل سوم خط برگشت متروی پرند، تست گرم این مسیر ۲۰ کیلومتری (خط برگشت) نیز بدون مشکل و با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حال حاضر هر دو خط رفت و برگشت مسیر فرودگاه امام خمینی تا شهر پرند، امکان سرویس دهی و تردد ایمن قطار را دارا است.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت:با تامین ناوگان بیشتر، شرایط برای کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها در این مسیر فراهم شده است.

نظر شما