شناسهٔ خبر: 67282798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار قم:

۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در اختیار مردم قم قرار می‌گیرد

شهردار قم گفت: طی چند مرحله افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری قم، ۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه در اختیار مردم قم قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به کلنگ زنی تونل سنتی متروی قم در سمت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه حفاری سنتی تونل متروی قم هزینه خواهد شد.

وی افزود: این کار در مسیر تکمیل فاز دو خط A متروی قم و با هدف وصل شدن مرکز شهر قم با مترو به مسجد مقدس جمکران پیگیری می‌شود که طول هزار و ۸۰۰ متر داشته و الزاماً باید به صورت سنتی حفاری شود.

شهردار قم به برگزاری جلسه افتتاح پروژه‌های عمرانی در روز شنبه دوم تیرماه اشاره کرد و گفت: در مجموع حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در قالب چند مرحله افتتاحیه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه ۶ تقاطع غیر همسطح در سال ۱۴۰۳ تکمیل یا آغاز می‌شود، تاکید کرد: یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیر همسطح محور فردوسی و بلوار آیت الله صدوقی است که تا سه ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تکمیل مسیرهای دسترسی تقاطع فردوسی و محور پیامبر اعظم گفت: مسیر دسترسی تقاطع غیر همسطح مدافعان سلامت در بلوار آیت الله بروجردی نیز تکمیل خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به تکمیل پروژه فاز پنج عمار یاسر که شامل ادامه تونل غدیر، بلوار جعفر طیار و تقاطع شهید اوسطی می‌شود، اضافه کرد: دو مسیر دسترسی تونل غدیر تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد که موجب فعال شدن دسترسی به پیامبر اعظم می‌شود.

سقائیان نژاد گفت: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان سپاه و زیرگذر کبیری و شهر قائم نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی به پروژه بسط شرقی حرم مطهر به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فعال شهر قم اشاره کرد و افزود: مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس، ساخت پارکینگ‌های عمومی، ساخت سالن‌های ورزشی، مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده و ساخت و تجهیز بوستان‌های شهری از دیگر پروژه‌هایی است که شاید در مقیاس ریالی کوچک به نظر برسد اما تأثیر قابل توجهی بر تکریم شهروندان و افزایش رضایتمندی آنان خواهد داشت.

نظر شما