شناسهٔ خبر: 67282698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید آیت‌الله نوری‌ همدانی بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی

یکی از مراجع عظام تقلید زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی را طولانی دانست و گفت: روند رسیدگی‌ها باید تسریع شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام حکمتعلی مظفری؛ رئیس دیوان عدالت اداری، بر لزوم ارتقای خدمات و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و صدور آرا تاکید نمود.

وی در ادامه به نامه ۵۳ نهج البلاغه حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر هنگامه اعزام به سرزمین مصر اشاره نمود و افزود: حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) در این نامه ویژگی‌های قضات را ذکر نموده اند؛ بنا بر فرمایش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) قضات باید پر حوصله باشند و
سعه صدر داشته باشند؛ کسانی باشند که تطمیع نشوند؛ کسانی که در قضاوت دقت و سرعت عمل داشته باشند. 

مرجع تقلید شیعیان زمان رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی دانست و گفت: روند رسیدگی‌ها باید تسریع شود؛ چهار ماه زمان زیادی است. اگر حجم کار سنگین است تعداد نفرات را افزایش دهید و یا افرادی را بر کرسی قضاوت بنشانید که دقت و سرعت عمل را توامان داشته باشند. حضرت امیر المومنین (علیه السلام) به بسیاری از مسائل قضایی در همان مسجد کوفه رسیدگی می‌کردند. 

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: مردم و مراجعین می‌خواهند در اسرع وقت به پرونده‌ها و مشکلاتشان رسیدگی شود.

وی تحول در دستگاه قضایی در سال‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما شاهد تلاش و تحول در قوه قضائیه هستیم و تشکر می‌کنیم و امیدواریم خدمت رسانی که در حال انجام است ارتقاء بیشتری پیدا کند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حکمت علی مظفری به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته پرداخت.

 

نظر شما