شناسهٔ خبر: 67282669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت: ظرفیت تولید کشور در دولت سیزدهم جهش پیدا کرد

کرج - ایرنا - معاون صنایع عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: ظرفیت تولید کشور در دولت سیزدهم با احیای صنایع راکد و توسعه دیگر صنایع جهش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،" محمدمهدی برادران " روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح سه طرح تولیدی صنعتی در استان البرز به خبرنگاران گفت : با حمایت دولت سیزدهم و تلاش بخش خصوصی طی سه سال گذشته تحریم ها به فرصت تبدیل شد.

وی ادامه داد: امروز در کنار توسعه و رونق تولید ، میزان اشتغالزایی در بخش صنعت کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است .

برادران گفت: با اهتمام دولت سیزدهم تاکنون از واردات بی رویه و قاچاق بسیاری از کالاها در کشور جلوگیری شده که این امر به رونق تولید داخلی کمک کرده است.

معاون وزیر صمت افزود: فعالیت صنایع داخلی ضمن جلوگیری از خروج ارز ، رونق تولید ، اشتغال و ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.

وی به تاثیر نمایشگاه بین المللی اکسپوی تهران اشاره کرد و گفت بیش از ۲ هزار تاجر از ۸۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور یافتند و تفاهم نامه های مهمی امضاء شد.

برادران افزود: امروز بسیاری از نیازهای صنعتی کشور در داخل تامین می شود و از این پس نباید فضایی برای واردات بی رویه محصولات خارجی باز گذاشته شود زیرا باز گذاشتن مرزهای وارداتی کشور آسیب جدی به تولید داخلی وارد می کند.

معاون وزیر صمت گفت : اکنون بسیاری از تولیدات داخلی براساس استانداردهای بین المللی تولید می شود که زمینه رونق صادرات را فراهم کرده است.

طرح توسعه شرکت تولید محصولات نوشیدنی سلامت محور نیز در شهرستان چهارباغ استان البرز با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت بهره برداری شد.

این کارخانه روزانه ۳۰۰ هزار قوطی انواع نوشیدنی سلامت محور تولید می کند.

معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سفر به استان البرز ، از ۲ واحد تولیدی و صنعتی نیز بازدید کرد.

نظر شما