شناسهٔ خبر: 67282421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دما در سه شهر استان بوشهر به ۵۰ درجه رسید

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای شهرهای اهرم، برازجان و خورموج این استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.

صاحب‌خبر -

«پیام مساعدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده دمای هوا در شهرهای دیلم و کنگان به ۴۸، جم و دیر به ۴۶، خارگ به ۴۱ رسید و سایر شهرهای استان دمای زیر ۴۰ درجه سانتیگراد تجربه کردند.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا روز دوشنبه وضعیت جوی آرامی بر استان و دریا حاکم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی روی دریا، سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: همچنین تا اواسط هفته آینده دمای بیشینه هوا در سطح استان به‌ویژه نواحی غیرساحلی از مقادیر بالایی برخوردار خواهد بود و در برخی نقاط به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و در برخی ساعت‌ها با وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بدانید

دمای بوشهر در پایان هفته به ۵۰ درجه می‌رسد

ثبت دمای ۴۹ درجه در سه شهر استان بوشهر

ثبت رطوبت ۸۶ درصد در بندر دیر

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر به طور غالب جنوب غربی تا شمال شرقی با سرعت هشا تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۴ ، جزر اول ساعت ۱۴:۲۶، مد دوم ساعت ۲۰:۱۷ و جزر دوم ساعت ۲۳:۱۴ خواهد بود.

نظر شما