شناسهٔ خبر: 67283744 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دما در ۳ شهر استان بوشهر به ۵۰ درجه رسید

خبرگزاری ایرنا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای شهر‌های اهرم، برازجان و خورموج این استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

«پیام مساعدی» روز پنجشنبه اظهار کرد: در مدت یاد شده دمای هوا در شهر‌های دیلم و کنگان به ۴۸، جم و دیر به ۴۶، خارگ به ۴۱ رسید و سایر شهر‌های استان دمای زیر ۴۰ درجه سانتیگراد تجربه کردند.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا روز دوشنبه وضعیت جوی آرامی بر استان و دریا حاکم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی روی دریا، سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: همچنین تا اواسط هفته آینده دمای بیشینه هوا در سطح استان به‌ویژه نواحی غیرساحلی از مقادیر بالایی برخوردار خواهد بود و در برخی نقاط به آستانه ۵۰ درجه خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و در برخی ساعت‌ها با وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر به طور غالب جنوب غربی تا شمال شرقی با سرعت هشا تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۴، جزر اول ساعت ۱۴:۲۶، مد دوم ساعت ۲۰:۱۷ و جزر دوم ساعت ۲۳:۱۴ خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما