شناسهٔ خبر: 67282205 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در اعتراض به پروژه نیمبوس

بیش از ۱۰۰۰ دانشجو برای عدم همکاری با گوگل و آمازون پیمان بستند

زهرا وثوقی

بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در اعتراض به پروژه نیمبوس، اعلام کردند با شرکت‌های فناوری گوگل و آمازون، همکاری نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ائتلاف موسوم به «فن‌آوری برای آپارتاید در کار نیست» (NOTA)، متشکل از کارکنان فناوری است که از شرکت‌های بزرگ فناوری می‌خواهند به همکاری خود با رژیم صهیونیستی خاتمه دهند. این گروه در آستانه رسیدن به هدف کارزاری است که در آن از دانشجویان، درخواست کرده است با گوگل و آمازون همکاری نکنند.

«پروژه نیمبوس»، یک توافق رایانش ابری و هوش مصنوعی ۱.۲ میلیارد دلاری جنجالی میان دولت رژیم صهیونیستی و دو شرکت گوگل و آمازون است.

آن گونه که پایگاه فناوری وایرد گزارش کرده است، بیش از ۱۱۰۰ دانشجو و کارکنان جوان علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، متعهد شدند فرصت‌های شغلی در گوگل و آمازون که به سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینیان کمک می‌کند، را قبول نکنند. کارزار «فن‌آوری برای آپارتاید در کار نیست»، جمع آوری ۱۲۰۰ امضا برای این کمپین را هدف گذاری کرده است.

گوگل و آمازون به عنوان بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان، بزرگترین کارفرمایان فارغ التحصیلان علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند.

امضاکنندگان این کارزار، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استنفورد، برکلی، دانشگاه سانفرانسیسکو و دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو هستند که در همان ایالت محل استقرار مقر مرکزی گوگل واقع هستند.

گروه «فن‌آوری برای آپارتاید در کار نیست»، در گذشته هم اقدامات اعتراضی علیه همکاری شرکت‌های فناوری با رژیم صهیونیستی را برگزار کرده است. یکی از سازمان دهندگان این اعتراضات، در مارس، به دلیل برهم زدن سخنرانی یکی از مدیران گوگل در یک کنفرانس فناوری اسرائیلی در نیویورک، از این شرکت اخراج شد.

بر اساس گزارش انگجت، وی اظهار کرده بود حاضر نشده است فناوری بسازد که برای شنود یا نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما