شناسهٔ خبر: 67282176 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

هنرمندان چهارمحال و بختیاری با خلق آثار هنری یاد شهدای خدمت را گرامی داشتند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال  و بختیاری، شهرام فرجی افزود: کارگاه یک روزه خلق آثار روز چهارشنبه با موضوع محوری «جسمم را به خاک، روحم را به خدا و راهم را به شما می‌سپارم» در قالب طرح‌های قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی در شهرکرد برپا شد.

وی به حضور 35 نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی استانی در این کارگاه اشاره و تصریح کرد: هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی بیشترین شرکت‌کنندگان این رویداد فرهنگی و هنری را تشکیل می‌دهند.

فرجی تولید محتوای فاخر، ایجاد فضای ویژه برای ابراز همدردی اهالی فرهنگ و هنر و نقش‌آفرینی آنان در تبیین ارزش‌های انقلاب و شهدا به ویژه شهدای خدمت و رئیس‌جمهور فقید را از اهداف برپایی این کارگاه برشمرد و یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، آثار تولیدی پس از تکمیل در نمایشگاهی به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

برپایی کارگاه‌های خلق اثر در ارتباط با موضوعات جاری جامعه تداوم یابد

یکی از استادان برتر رشته‌های هنری در چهارمحال و بختیاری هم در این کارگاه با بیان اینکه جامعه هنری به حضور در فضای گروهی برای خلق اثر نیاز دارد، افزود: هنر خود خالق هنر است و اجتماع هنرمندان ایجاد انگیزه و شور هنری را به همراه دارد.

کریم منزوی افزود: هنرمندان در کنار یکدیگر به نحو بهتری می‌توانند آثار مشترک و فاخری را در راستای موضوعات جاری جامعه، وقایع مهم و پاسداشت ارزش‌ها تولید کنند.

وی بر ارائه آثار تولیدی کارگاه‌های خلق اثر در فضای نمایشگاهی و بازتاب رسانه‌ای آن تأکید و تصریح کرد: انعکاس آثار هنری میان جامعه و سنجش اثرگذاری آن‌ها می‌تواند موجب تشویق هنرمند برای ادامه مسیر تولید اثر باشد.

منزوی همچنین حضور مسئولان ارشد استانی در برنامه‌های فرهنگی و هنری را از جمله مطالبات هنرمندان دانست و گفت: انتظار می‌رود برنامه ریزان هم این مسئله را در نظر بگیرند تا سطح نگرش‌ها به فرهنگ و هنر ارتقا یابد.

گفتنی است، 60 نفر از شاعران و هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز خرداد امسال با شرکت در سوگواره مجازی با محوریت شهید جمهوری 120 اثر ادبی و هنری در قالب شعر، داستانک، پادکست و عکس نوشته تولید کردند.

 

کارگاه خلق اثر

نظر شما