شناسهٔ خبر: 67327445 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر پویش لقمه میلیونی مطرح کرد؛

ثبت بیش از ۲۲۵ هزار لقمه در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر تا امروز

واعظی از ثبت بیش از ۲۲۵ هزار لقمه در سامانه پویش لقمه میلیونی برای توزیع در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظی دبیر لقمه میلیونی در نشست خبری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر که امروز یکشنبه سوم تیر در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق که می‌فرمایند هرکس یک طعام در روز غدیر بدهد برابر این است که یک میلیون پیامبر صدیق و شهید را در موار خانه خدا مهمان کرده است‌، بیان کرد: جمعی از نیروهای جهادی سال گذشته پویشی را با عنوان لقمه میلیونی شکل دادند و ۶۰۰ هزار لقمه در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر توزیع شد و ۶ هزار خانواده در آن شرکت کردند.

وی افزود: این ایده آحاد مردم را با هر وسع و توان درگیر این کار بزرگ کرد تا هر کس بتواند در این مهمونی بزرگ مشارکت داشته باشید.

واعظی با برشمردن اهداف این پویش تصریح کرد: هدف اصلی کنشگری خانواده‌ها و اتصال به موکب‌ها و دیگری به کارگیری فعالیت محله‌ها در این اتفاق ملی بود. ما در پویش سال گذشته ۴۹۶ میزبان گروهی داشتیم که جدای از موکب‌ها شامل خانواده یا گروه‌های محلی یا مجتمع‌ها هستند. ۲۸۵۴ میزبان خانوادگی و ۲۲۵ هزار و ۹۱۶ لقمه هم تا به امروز برای شرکت در مهمونی امسال ثبت شده است.

دبیر پویش لقمه میلیونی با اشاره به اینکه امسال ثبت نام از همه شهرها و استان‌ها داشتیم تصریح کرد: امسال در ۵۰ نقطه لقمه‌ها شامل غذای پرسی و نیم پرس جمع آوری کرده و بین مواکب برای توزیع در مهمونی پخش می‌کنیم.

وی در پایان گفت: در سامانه پویش از سه لقمه در شهریار تا ۱۵ هزار لقمه که اساتید دانشگاه خواجه نصیر تقبل کردند را داریم.

نظر شما