شناسهٔ خبر: 67282167 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی ایران

­سومین آئین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی ایران، با معرفی هشت تن از مفاخر و پیشکسوتان این حوزه، امروز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسئول پیگیری‌های ویژه‌ی معاونت میراث فرهنگیِ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: طی مراسمی که امروز توسط وزارتخانه برگزار می‌شود، از هشت تن از مفاخر و پیشکسوتان عرضه میراث فرهنگی تجلیل خواهد شد. ایمان دهاقین افزود: این مفاخر به عنوان چهره‌ی ماندگار میراث فرهنگی معرفی می‌شوند که هدف از آن، الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان در راستای تقویت پاسداری و توجه به میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی کشور است.

او با اشاره به ماهیت فرابخشی و بین رشته‌ای میراث فرهنگی، گفت: این مفاخر از عرصه‌ها و رشته‌های مختلف مرتبط با میراث فرهنگی از جمله باستان شناسان، مردم شناسان و معماران هستند.
مسئول پیگیری‌های ویژه‌ی معاونت میراث فرهنگیِ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راهبرد‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای که در دستور کار وزارتخانه قرار دارد، مردمی سازی حفظ و پاسداری میراث فرهنگی و همچنین تبدیل گفتمان پاسداری از میراث فرهنگی به دغدغه نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف کشور به عنوان یک امر فرابخشی و چندوجهی است. لذا در این راستا، با پیگیری‌های وزارتخانه، فصل ویژه‌ای در برنامه هفتم کشور به میراث فرهنگی اختصاص یافت.

<div id="video-display-embed-code_11234411"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264277/11234411?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما