شناسهٔ خبر: 67282103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۷۵ درصدی اسید پاشی در انگلیس

روزنامه گاردین انگلیس فاش کرد اسیدپاشی و سایر جرایم مربوط به مواد سوزا در انگلیس در یک سال ۷۵ درصد افزایش یافته است،

صاحب‌خبر -

افزایش ۷۵ درصدی اسید پاشی در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  اسیدپاشی و سایر جرایم مربوط به مواد سوزا در انگلیس در یک سال ۷۵ درصد افزایش یافته است، اما تنها ۸ درصد از موارد منجر به اتهامات جنایی یا احضار شده است. به گزارش گاردین، شمار کل جرایم ثبت شده در سال گذشته بر اساس درخواست‌های آزادی اطلاعات ۱۲۴۴ مورد بوده است - از ۷۱۰ مورد در سال ۲۰۲۲ - که شامل ۴۵۴ حمله فیزیکی و ۷۹۰ تخلف دیگر از جمله حمل مواد سوزا و تهدید به اسیدپاشی برای کمک به سایر تخلفات مانند تجاوز جنسی یا سرقت است.
بنیاد بازماندگان اسیدپاشی که داده‌ها را به دست آورده است، اعلام کرد ارقام واقعی احتمالاً به دلیل کم بودن تعداد گزارش‌ها و این واقعیت که پلیس اسکاتلند پاسخی نداده، بیشتر است.
جاف شاه، مدیر اجرایی بنیاد بازماندگان اسیدپاشی، گفت باید بر پیشگیری به همان شیوه‌ای که برای جرایم با اسلحه و چاقو وجود دارد، تمرکز بیشتری داشت.
او گفت: «دولت آینده باید بودجه طرح‌های پیشگیری را افزایش دهد و به عواملی که اسیدپاشی و جرایم خشونت‌آمیز را به طور کلی در انگلیس تسهیل می‌کنند - نابرابری اجتماعی-اقتصادی و محرومیت، و کمبود فرصت برای جوانان- رسیدگی کند».
علاوه بر این، در حالی که قوانینی وجود دارد که دسترسی به مواد سوزا را محدود می‌کند، شمار فزاینده تخلفات نشان می‌دهد که دولت و کسب‌وکار‌ها باید اجرای این مقررات را سخت‌تر کنند و برای جلوگیری از استفاده از مواد سوزا با هدف آسیب‌های مخرب، اقدامات بیشتری انجام دهند.
این مؤسسه خیریه می‌گوید اسیدپاشی از لحاظ تاریخی با خشونت مرد بر مرد – اغلب مربوط به گروه‌های تبهکار – مرتبط بوده است، اما زنان و دختران به طور فزاینده‌ای هدف قرار می‌گیرند. در جایی که داده‌های جنسیتی در دسترس بود، ۵۰ درصد از همه قربانیان جرایم سوزا زن بودند، که به علت تهدید به خشونت به ۵۹ درصد افزایش یافته بود.
از مجموعه حملات فیزیکی با استفاده از مواد سوزا، ۱۸ ٪ - ۸۱ مورد - توسط پلیس نورثامبریا در منطقه‌ای با جمعیت ۱.۵ میلیون نفر و پس از آن توسط پلیس متروپولیتن با ۷۲ مورد، اما در میان جمعیتی حدود ۶ برابر بیشتر، ثبت شده است.
فرانسیسکو فیگوایردو، استاد چشم پزشکی در دانشگاه نیوکاسل، می‌گوید: در طول پنج سال گذشته افزایش نگران کننده‌ای در بروز اسیدپاشی، به ویژه در شمال شرق انگلیس وجود داشته است - ۸۰ درصد قربانیان را مردان جوان قفقازی تشکیل می‌دهند و ۹۰ درصد آنها به پلیس نورثامبریا گزارش نشده اند. آمونیاک رایج‌ترین ماده شیمیایی مورد استفاده در شمال شرق انگلستان است.
استفاده از مواد شیمیایی زیانبار برای ایجاد آسیب، و به ویژه آسیب چشمی، در حال تبدیل شدن به یک روش رایج حمله در انگلیس و یک نگرانی جدی پزشکی و اجتماعی است که نیازمند تحقیقات بیشتر برای افزایش آگاهی عمومی، اجرای مقررات سخت‌گیرانه‌تر و نظارت و ابزار‌های پیشگیری بهتر و همچنین ارائه حمایت کافی از قربانیان است.

نظر شما