شناسهٔ خبر: 67282078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرونده ۳۰۰ میلیارد ریالی اخلال در نظام اقتصادی در اصفهان کشف شد

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سردار حمید علینقیان پور روز پنجشنبه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی اصفهان با رصد فعالیت اقتصادی در فضای مجازی و اعتبارسنجی اقدامات و تحرکات فعالان عرصه اقتصاد دیجیتال به فعالیت غیرقانونی یک شرکت تجاری در یکی از نقاط خاص و مطرح شهر اصفهان پی بردند.
وی اظهار داشت: این شرکت اقدام به راه‌اندازی زیرساخت‌های گسترده اداری و شبکه بازاریابی فرا استانی در حوزه خرید و فروش وام و تسهیلات بانکی در ازای اخذ کارمزد بالا و غیرمتعارف بانکی کرده بود که با توجه به احتمال ارتکاب جرائم اقتصادی و اخلال در نظام بانکی با هماهنگی قضائی مراتب بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس اصفهان افزود : در این راستا ماموران به بازرسی از شرکت یادشده اقدام کردند و در بررسی بعمل آمده از مدارک موفق به کشف بیش از ۳۰۰ پرونده بانکی در ۲ ماهه گذشته مربوط به فروش وام و حدود ۴۰۰ سیمکارت تلفن متعلق به متقاضیان برای افتتاح حساب و انجام فرایند ۲ مرحله ای احراز هویت در ثبت و انتقال امتیاز اعطای تسهیلات شدند.
سردار علینقیان پور گفت: ارزش اولیه مبالغ وام های اعطا شده تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: محل مذکور به دستور مرجع قضائی پلمب شد و پرونده این شرکت اکنون تحت رسیدگی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت اقتصادی و بانکی دارای ضوابط خاص خود بوده و هرگونه تخطی از این محدوده می تواند زمینه‌ساز وقوع جرائم اقتصادی و ایراد خسارت مادی و معنوی زیادی به افراد مال باخته شود.
رئیس پلیس اصفهان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار در باره جرائم و تخلفات مالی، پولی، بورسی، گمرکی و قاچاق کالا را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

نظر شما