شناسهٔ خبر: 67281834 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جذاب همیشگی؛ مصاف قهرمان‌ها در گروه مرگ یورو ۲۰۲۴

تیم‌های ایتالیا و اسپانیا در حساس‌ترین بازی امروز از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اسپانیا در بازی اول ۳ بر صفر کرواسی را برد اما آنقدرها هم که نتیجه می‌گوید، تیمی فوق‌العاده نیســت. ایتالیا هم با پیروزی ۲ بر یک مقابل آلبانی آسان‌ترین بازی خود را در گروه مرگ به سلامت به پایان رساند اما ســریع‌ترین گل ادوار یورو را از بایرامی در ثانیه۲۳ دریافت کرد.

این یازدهمین رویارویی اســپانیا و ایتالیا در یک تورنمنت بزرگ است؛ یورو (۸) و جام جهانی (۳) که یک رکورد بین ۲کشور اروپایی به حساب می‌آید.

این پنجمین تورنمنت متوالی قهرمانی اروپاســت که آنها از سال۲۰۰۸ با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که این نیز یک رکورد محسوب می‌شود.

اگر پنالتی‌های آخر مسابقه را درنظر نگیریم، ایتالیا فقط یک بازی از ۱۰بازی خود را مقابل اسپانیا در یورو یا جام جهانی باخته است؛ ۴برد و ۵تساوی و تنها شکست آتزوری از لاروخا مربوط می‌شود به فینال سال. ۲۰۱۲ اسپانیا هر سه رویارویی قبلی خود با مدافعان عنوان قهرمانی در یورو را برده و هر بار به فینال رسیده؛ ۲ بر یک مقابل اتحاد جماهیر شوروی در سال، ۱۹۶۴ یک بر صفر مقابل آلمان غربی در سال۱۹۸۴ و ۲بر یک مقابل یونان در سال. ۲۰۰۸ ایتالیا در ۱۰بازی اخیر خود در یورو شکست نخورده (۷برد و ۳تساوی).

برچسب‌ها:

نظر شما