شناسهٔ خبر: 67328513 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه سابق) کجاست؟/ معرفی و تاریخچه ورزشگاه پیر تهران

مروری بر تاریخچه ورزشگاه شهید شیرودی یا همان امجدیه تهران، برای علاقه مندان ورزش که از این استادیوم خاطره دارند خالی از لطف نیست.

صاحب‌خبر -

ورزشگاه شهید شیرودی یا ورزشگاه امجدیه یک ورزشگاه دو و میدانی، واقع در خیابان مفتح تهران است که تا پیش از ساخت ورزشگاه آزادی، ورزشگاه نخست تهران و بزرگ‌ترین ورزشگاه فوتبال در تهران با گنجایش ۳۰ هزار نفر بود و بازی‌های خانگی تیم ملی ایران و دو تیم بزرگ پایتخت، تاج و شاهین در آن برگزار می‌شد. اما با ساخت ورزشگاه آزادی در غرب تهران این ورزشگاه دیگر آن رونق پیشین را از دست داد، تا جایی که به دلیل جای داشتن در مرکز شهر، مسئولان اجازهٔ برگزاری بازی‌های مهم فوتبال در آن را ندادند. این ورزشگاه در مجموعه ورزشی شهید شیرودی و در خیابان امجدیه در تهران قرار دارد. پیش از انقلاب اسلامی ایران نام این مجموعه ورزشی امجدیه تهران بود.

تاریخچه

ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه) در سال ۱۳۰۶ اقدام به ساخت شد و در سال ۱۳۱۷ کار این ورزشگاه به پایان رسید و از شهریور ۱۳۱۸ اولین مسابقات رسمی در این ورزشگاه برگزار شد. در یکی از مسابقات سال ۴۷ جمعیت زیادی به ورزشگاه آمدند، در حدی که بیرون ورزشگاه نیز مملو از جمعیت شد که مسئولان به فکر ساخت ورزشگاه آزادی افتادند.

نام گذاری

این مجموعه از فردی به نام امجدنظام خریداری شد که شرط نهاده بود در صورت نام گذاری این ورزشگاه به نام او تخفیف ویژه ای در فروش زمین بدهد، به همین دلیل نام امجدیه برای این ورزشگاه انتخاب شد. این ورزشگاه در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۰ به یاد شهید علی اکبر شیرودی به ورزشگاه شهید شیرودی تغییر نام داد.

آدرس ورزشگاه

این ورزشگاه در مرکز شهر تهران و در محله امجدیه است. برای رفتن به این ورزشگاه هر کجای تهران که هستید می توانید خود را به میدان هفت تیر و خیابان شهید دکتر مفتح جنوبی برسانید.

دسترسی های عمومی

ایستگاه مترو طالقانی و ایستگاه مترو هفت تیر از خط یک متروی تهران در نزدیکی ورزشگاه شهید شیرودی هستند.

ایستگاه اتوبوس شهید شیرودی هم در خط های مختلف مثل سید خندان به امام خمینی (ره) در این مسیر قرار دارند. 

نظر شما