شناسهٔ خبر: 67281734 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

راهنمای خرید رنگ صنعتی: از کجا رنگ صنعتی بخرم؟

صاحب‌خبر -

رنگ صنعتی نه فقط برای زیبایی ابزار و سطوح صنعتی، که برای محافظت بدنه ابزارآلات نیز استفاده می‌شود. انتخاب درست رنگ صنعتی برای هر پروژه، بسیار مهم و اساسی است در این مطلب با انواع رنگ‌های صنعتی و ویژگی‌هایشان آشنا شده و بهترین برندهای بازار ایران را نیز معرفی خواهیم کرد.

رنگ‌های صنعتی را معمولاً به دو دسته تقدیم می‌کنند: رنگ‌های روغنی و رنگ‎های آکریلیک. از رنگ‌های روغنی برای صنایع سخت مثل معدن که نیاز به مقاومت بالایی دارد استفاده شده، و از رنگ‌‎های آکریلیک برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی و تزئینی استفاده می‌شود.

ویژگی مهم رنگ‌های صنعتی، مقاومت در برابر خوردگی، تغییرات دما، اشعه UV و سایر محیط‌های شیمیایی است. بنابراین پیش از خرید و استفاده از رنگ‌های صنعتی باید از انطباق آن با صنعت موردنظر مطمئن شد. علاوه‌بر این، رنگ‌های صنعتی پوشش، انعطاف‌پذیری و خشک شدن سریع دارند و عملیات رنگ‌آمیزی را سریع و راحت می‌کنند.

این رنگ‌ها در انواع براق، نیمه براق و پرایمر در تنوع بالایی از رنگ‌های فلورسنت تا متالیک تولید می‎کنند. گذشته از نوع کاربری، انتخاب رنگی که با محیط و نوع پروژه همخوانی داشته باشد، هم مهم است.

رنگ صنعتی پرایمر، بر پایه رزین آلکید و با مقاومت بالا در برابر گرما، با خاصیت پیشگیری از زنگ‌زدگی و رطوبت است و به‌عنوان پوشش اولیه در بخش‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ‌های صنعتی براق و نیمه براق، هم مانند پرایمر بر پایه رزین آلکید بوده و در برابر گرما، زنگ‌زدگی و رطوبت مقاوم هستند اما به جای پوشش اولیه، به‌عنوان پوشش نهایی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

1e4ccc89-9055-405c-b561-abc18631a9e8

همانطور که در این راهنما گفتیم، پیش از استفاده از رنگ صنعتی باید به دقت راهنمای روی رنگ را مطالعه کرده و با کاربری‌ها و ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید. استفاده از رنگ نادرست، می‌تواند به مشکلاتی مثل پوستری، خوردگی و کاهش عمر و دوام رنگ منجر شود.

بعد از رنگ‌آمیزی هم مراقبت و نگهداری از آن بسیار مهم است. باید توجه داشت که تمامی سطوح به خوبی و درستی تمیز شده و از ضربه و خوردگی‌های بسیار شدید به بدنه اجسام صنعتی خودداری شود.

شرکت صنایع رنگ اطلس فام سهند، یکی از بهترین و با سابقه‌ترین تولیدکنندگان انواع رنگ، تینر و سایر مشتقات در ایران است. فعالیت این شرکت در سال 1389 با تولید تینر آغاز و به تولید انواع رنگ چوبی، رنگ خودرویی، اسپری‎‌های رنگ، اسپری‌های رنگ‎‌بر، تینرها، رنگ‌های صنعتی و حلال‌های صنعتی گسترش داده است.

این شرکت با تکیه بر دانش بومی، استفاده از نیروهای جوان و خبره و به کارگیری ابزارهای پرقدرت و به‌روز، نه‌تنها توانسته بیش از 40% نیاز داخلی کشور را به‌تنهایی رفع کند، که به‌عنوان یک تولیدکننده جهانی با سایر رقبا از کشورهای آسیای جنوبی، بخش‌هایی از آمریکا، آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه نیز رقابت کرده و با موفقیت محصولات باکیفیت خود را به فروش می‌رساند.

باتوجه به موفقیت‌های بالای این شرکت در تولید انواع رنگ و تینر و مشتقات آن در سطح ملی و بین‌المللی، به جرئت می‌توان رنگ‎های صنعتی «واکو» است که می‌تواند زیبایی، کیفیت و دوام را برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان بیاورد.

برچسب‌ها:

نظر شما