شناسهٔ خبر: 67322926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

حفظ ارتباطات اضطراری با استفاده از اصل «خرده های نان» توسط روسیه

یک سیستم قابل حمل برای ارائه ارتباطات اضطراری در مناطق صعب العبور و در هنگام وقفه در ارتباطات سلولی توسط متخصصان روسی از موسسه فناوری الکترونیک مسکو توسعه یافته که مبتنی بر دستگاه‌های قابل حمل مینیاتوری است و می‌توانند سیگنال‌های یکدیگر را شناسایی و تقویت کنند و می‌توانند پنج الی شش ساعت بدون منبع تغذیه کار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از اسپوتنیک، یک سیستم قابل حمل برای ارائه ارتباطات اضطراری در مناطق صعب العبور و در هنگام وقفه در ارتباطات سلولی توسط متخصصان روسی از موسسه فناوری الکترونیک مسکو توسعه یافته است.

به گفته دانشمندان، این سیستم مبتنی بر دستگاه‌های قابل حمل مینیاتوری است که می‌توانند سیگنال‌های یکدیگر را شناسایی و تقویت کنند و می‌توانند پنج الی شش ساعت بدون منبع تغذیه کار کنند.

نتایج این تحقیق در کنفرانس پژوهشگران جوان در رشته مهندسی برق و الکترونیک (ElCon 2024) ارائه شد.

سلطان سعید موراتچایف، یکی از اعضای این پروژه، مدرس ارشد بخش سیستم های مخابراتی در MIET، گفت: در داستان‌ها، کودکان برای اینکه مسیر خود را گم نکند، ردی از «خرده های نان» پشت سر خود به جا می گذارند.

اساساً اینجا چیزی شبیه به این افسانه است. در طول مسیر خود، هر 500 متر دستگاه هایی را رها می کنید که یک شبکه مخابراتی را بین خود تشکیل می دهند و اجازه می دهند شما با هر کاربر راه دور تماس برقرار کنید.

انتهای پیام

نظر شما