شناسهٔ خبر: 67281647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور سند ۷۷۱ هکتار از اراضی چیتگر

دادستان عمومی و انقلاب تهران بر ضرورت همدلی و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها و تسریع در روند اجرای عملیات آبیاری، آفت کشی و جایگزینی درختان مناسب در بوستان چیتگر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

صدور سند ۷۷۱ هکتار از اراضی چیتگر.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دادستان عمومی و انقلاب تهران در آیین کاشت هزار اصله نهال در پارک جنگلی چیتگر بر ضرورت همدلی و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها و تسریع در روند اجرای عملیات آبیاری، آفت کشی و جایگزینی درختان مناسب در این بوستان تاکید کرد

علی صالحی در ادامه از تنظیم و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم در خصوص صیانت از ثروت‌های طبیعی و خدادادی این بوستان به عنوان یکی از بوستان‌های مهم شهر تهران و اتخاذ تکالیف و مسئولیت‌های دستگاه‌های متولی در این زمینه خبر داد. دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: خوشبختانه پس از سال‌ها فراموشی آبیاری و آفت کشی درختان چیتگر، امروز شاهد آن هستیم که با همراهی تمامی دستگاه‌ها و پبگیری دستگاه قضا و سازمان منابع طبیعی و زحمات بسیار زیادی که مدیریت شهری منطقه ۲۲ در این خصوص کشید، سند ۷۷۱ هکتار از اراضی چیتگر صادر و به سازمان منابع طبیعی تحویل داده شد.

علی صالحی گفت: با تدابیر اتخاذ شده اقدامات مهمی در این بوستان صورت خواهد گرفت و از محل پساب فاضلاب تصفیه خانه‌ها و بازچرخانی آب، درختان چیتگر سیراب خواهند شد. دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: همچنین درختان خشکی که در پارک چیتگر وجود دارند در اسرع وقت خارج و گونه‌های مناسب در آن جایگزین خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران هم در این مراسم گفت: ورود دادستان تهران به موضوع خشک شدن درختان چیتگر، باعث ایجاد وفاق و همدلی بیشتر تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه شد و با حضور و تاکید وی در بحث جایگزینی درختان، استفاده از پساب و جابجایی درختان خشکیده، شرایطی بوجود آمد تا مردم شهر تهران دیگر از بابت این بوستان فرامنطقه‌ای شهر نگرانی نداشته باشند.

مسعود نصرتی با بیان اینکه اصلی‌ترین منابع آبی در پارک چیتگر پساب چهار تصفیه خانه منطقه خواهد بود، افزود: در مرحله اول طرح آبیاری بوستان، حقابه‌ای به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به ۴۰۰ لیتر در ثانیه به عنوان منابع آبی مطمئن تلقی می‌شود، خواهد رسید.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: همچنین ۸۱۲ درختی که در این بوستان خشک شده بود، خارج و به جای آنها یک هزار درخت کاشته می‌شود.

نظر شما