شناسهٔ خبر: 67281512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

زنانی که داوطلب آتش‌نشانی در قشم شدند

تعدادی از زنان در جزیره قشم داوطلب خدمت در اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شدند و در دوره‌های مختلف آشنایی با موضوعات این حوزه شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، نجم‌الدین فریدونی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی فراخوانی که انجام گرفت، ۱۹ نفر زن به عنوان آتش‌نشان داوطلب در شهر قشم اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: دوره آتش‌نشان پشتیبان ویژه بانوان در سطح مقدماتی، به همت امور بانوان سازمان منطقه آزاد قشم و اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم، به میزبانی بوستان بانوان برگزار شد.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم توضیح داد: سر فصل‌های آموزشی این دوره که در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد، شامل مباحثی چون آشنایی با سازمان و اهداف آن، اصول و مبانی حریق، خاموش کننده‌های دستی، ایمنی گاز، ایمنی در خانه، کمک‌های اولیه و حمل مصدوم بود.

فریدونی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره توانستند پس از قبولی در آزمون تئوری و عملی از اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم مدرک معتبر دریافت کنند.

وی گفت: زنان آتش‌نشان داوطلب پس از شرکت در دوره آموزش تکمیلی در کنار پرسنل حرفه‌ای در حوادث غیرمترقبه و بحرانی حضور پیدا می‌کنند و از توانایی‌های آنان به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی استفاده می‌شود.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم با اشاره به اینکه فعالیت این افراد در راستای خدمت‌رسانی بهتر به زنان حادثه دیده و ارتقای فرهنگ خدمات ایمنی در بین زنان این جزیره انجام می‌شود، بیان کرد: اجرای طرح آتش‌نشان داوطلب برای بانوان، می‌تواند ضمن جلوگیری از بروز حوادث، در مواقع بحرانی به ویژه زمانی که بانوان در محل حوادث گرفتار شده‌اند، یار آتش‌نشانان باشد.

وی اعلام کرد: افزایش تعداد قشموندان داوطلبان کمک می‌کند که آتش‌نشانان در تمام نقاط شهر همیاری در هنگام وقوع حوادث داشته باشند.

نظر شما