شناسهٔ خبر: 67584885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

طرح نماد بزرگترین فرایند در مسیر کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

با هدف بررسی و تحلیل وضعیت اجرایی شدن طرح نماد در بین دستگاه‌های متولی، نشست همفکری مسئولین نهادهای ذیربط در محل سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حسن بروشکی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، شامگاه دوشنبه در جلسه همفکری بررسی و تحلیل وضعیت اجرای طرح نماد اظهار کرد: طرح نماد بزرگترین فرایند کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است.

وی افزود: در طرح نماد به دنبال انجام مداخلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ارجاع به دستگاه‌های ذیربط هستیم و همه شهرستان‌ها و مناطق استان در فاز غربالگری قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: از جمله ظرفیت‌های به کار گرفته شده در کاهش آسیب‌ها و پاسخگویی به مشکلات دانش‌آموزان، راه‌اندازی خط اورژانس اجتماعی ۱۵۷۰ و خانه یاریگران زندگی در مقوله آسیب‌های اولیه و ثانویه است.

بروشکی گفت: رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی دانش‌آموزان و مشاوران مدارس و مراکز مشاوره و پررنگ کردن نقش خانواده ها بوده و خواهد بود.

معاون حقوق عامه دادگستری استان نیز در این نشست بیان کرد: توجه بیش از پیش به اجرایی شدن طرح نماد در بین دستگاه‌های متولی و رصد و شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع در بین دانش‌آموزان یک ضرورت و بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: همه حوزه‌ها و بخش‌ها باید به دنبال بررسی میدانی و پایش موارد آسیب دیده و نحوه مداخله و مواجهه با آنها باشند و در این مقوله آگاهی‌سازی خانواده‌ها و اولیا تاثیرگذار خواهد بود.

احمدزاده گفت: تعامل، همراهی و هم افزایی بین بخشی در این راستا باید وجود داشته باشد و چنانچه قصور و کوتاهی مشاهده شود، دستگاه قضا به عنوان ترک فعل از آن یاد می‌کند و پیگیری قضایی مترتب بر آن می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما