شناسهٔ خبر: 67584881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان:

مشارکت مردم موجب دستیابی به شهرداری و شهر سرآمد می‌شود

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی به‌ویژه مشارکت مردم در مدیریت شهر، همچنین وجود کارکنان شایسته و توانمندسازی آن‌ها و استفاده از دستاوردهای نوین علمی، موجب هم‌افزایی در دستیابی به شهرداری و شهری سرآمد می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری اصفهان نهادی عمومی، مستقل و غیردولتی با ماهیت حکومتی و محوریت و عملکرد محلی است، اظهار کرد: شهرداری این کلان‌شهرِ تاریخی، فرهنگی، هنری و مذهبی وظیفه اداره شهر و خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران را برعهده دارد.

وی افزود: این نهاد با پایبندی به ارزش‌های اسلامی، ایرانی و انقلابی، با برخورداری از مشارکت‌ها و پشتوانه مردمی، مدیریت هماهنگ شهری و بهره‌گیری بهینه از منابع با رویکرد مدیریت کارآمد، اثربخش و مبتنی بر دانایی به اداره شهر و ارائه عادلانه خدمات می‌پردازد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان ادامه داد: این خدمات با کیفیت مناسب و به‌موقع در عرصه‌های مختلف به‌منظور ایجاد شهری اسلامی با محیط مطلوب زندگی و شاخص‌هایی همچون آرامش، ایمنی، نشاط، امید و رونق اقتصادی به شهروندان ارائه می‌شود.

اعتصامی ادامه داد: شهرداری اصفهان در حیطه وظایف خود با صیانت از پیشینه تاریخی، فرهنگی و حقوق شهروندی برای حفظ و ارتقای جایگاه شهر در سطح ملی و بین‌المللی، بهبود مستمر کیفیت زندگی مردم در ابعاد مادی و معنوی و توسعه پایدار شهر هم‌سو با سیاست‌های ملی و استانی تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی به‌ویژه مشارکت مردم در مدیریت شهر، همچنین وجود کارکنان شایسته و توانمندسازی آن‌ها و استفاده از دستاوردهای نوین علمی، موجب هم‌افزایی در دستیابی به شهرداری و شهری سرآمد می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه چشم‌انداز، تصویری امیدبخش و متقاعدکننده از آینده‌ای مطلوب و ممکن بوده که جامعه در جست‌وجوی رسیدن به آن است، گفت: چشم‌انداز برای شهر هویت‌ساز است و آن را در سطح ملی و بین‌المللی برجسته می‌کند.

اعتصامی با اشاره به اینکه اصفهان شهری اسلامی، طیّب، مسجدمحور، مهد عالمان و نخبگان، الهام‌بخش و مظهر تمدن نوین اسلامی است، ادامه داد: شهر خلاق و مردم‌محور با مدیریت واحد، مبتنی بر حکمت و دانایی دارای رویکرد عدالت اجتماعی با مردمی مؤمن، دانا، بانشاط، مسئولیت‌پذیر و نمونه در فرهنگ شهروندی است.

وی با اشاره به اینکه ارزش‌های سازمانی به‌عنوان اصول اساسی حاکم بر سازمان برای افراد درون سازمان ارزش ذاتی دارد و بیانگر باورهای کلی است که رفتار افراد را در همه شرایط تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: ارزش‌های محوری سازمان، ارزش‌های مورد حمایت مدیران است که قواعد اخلاقی سازمان را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه این قواعد اصول راهنما در سازمان است که رهنمودی برای تصمیم‌گیری و رفتارها خواهد بود، خاطرنشان کرد: این ارزش‌ها فهرست مفصلی از مسائل اخلاقی و پسندیده است که سازمان در هر شرایطی به آن‌ها پایبند است و التزام به آن‌ها سبب افزایش اعتبار سازمان خواهد بود.

نظر شما