شناسهٔ خبر: 67281354 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

با رفع موانع، بازار تاکسی‌های اینترنتی رشد می‌کند

مدیرعامل اسنپ با اشاره به پویایی تاکسی‌های اینترنتی سهم این سرویس‌ها از کل سفر‌های درون‌شهری را به شرط برداشتن موانع قابل افزایش دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس‌نیوز؛ سهم تاکسی‌های اینترنتی از کل سفر‌های درون‌شهری ۵/۵ الی ۶‌درصد است. محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، ضمن تاکید بر نقش مهم تاکسی‌های اینترنتی بر ساماندهی حمل‌ونقل کلان‌شهر‌های کشور و بدل شدن این سامانه‌ها به یار کمکی حمل‌ونقل عمومی بیان کرد: «حدود یک دهه از شروع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ایران می‌گذرد و همچنان می‌توان ظرفیت زیادی برای رشد سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل نسبت به سایر مدل‌های حمل‌ونقلی مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و … متصور شد و دستیابی به این مهم نیازمند تبیین فهمی مشترک نسبت به نقش اقتصاد دیجیتال در آینده کشور است.»

مدیرعامل اسنپ تاکسی‌های اینترنتی را راهکاری موثر برای کمک به ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی دانست و افزود: «در حال حاضر، بیش از همیشه نیازمند تغییر رویکرد‌ها در مدیریت شهری و درک بیشتر نسبت به مدل کسب‌وکاری‌مان هستیم تا بتوانیم نقش خود را در حمل‌ونقل درون‌شهری ایفا کنیم. با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، بدون شک شاهد فرصت عرضه ایده‌های نوآورانه‌ی بیشتری در کشور خواهیم بود.» 

تاکسی‌های اینترنتی امکاناتی را فراهم کرده‌اند که پیشتر در صنعت تاکسی موجود نبود و به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی و با قیمت مناسب ترافیک شهری را مدیریت کنند. از جمله مزیت‌های مستقیم تاکسی‌های اینترنتی می‌توان به سهولت دسترسی، شفافیت قیمت‌گذاری و افزایش امنیت سفر اشاره کرد؛ همچنین این مدل حمل‌ونقلی نقش موثری در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد. به گفته‌ی محمد خلج امروز سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی در کل کشور به ۹۲ درصد رسیده است. با این حال، به دلیل پویایی بسیار زیاد این بازار سهم تاکسی‌های اینترنتی از کل سفر‌های درون‌شهری همچنان به جایگاه اصلی خود نرسیده است و چالش‌های زیادی بر سر توسعه این مدل حمل‌ونقلی وجود دارد.

پیشتر اسنپ در ماه پایانی ۱۴۰۲ اعلام کرده بود رکورد ۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۵ سفر روزانه در سرویس خودرو و باکس را به ثبت رسانده است.

پایان مطلب 

 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

نظر شما