شناسهٔ خبر: 67281217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده مکرر رژیم صهیونیستی از بمب‌های سنگین آمریکایی در غزه

دفتر حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ۱۷ مهر ۱۴۰۲ تا کنون بار‌ها و بار‌ها از بمب‌های سنگین یک تنی و نیم تنی آمریکا برای بمباران مناطق مسکونی غزه استفاده کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از ۱۷ مهر ۱۴۰۲ تا کنون بار‌ها و بار‌ها از بمب‌های سنگین یک تنی و نیم تنی آمریکا برای بمباران مناطق مسکونی غزه استفاده کرده است.

<div id="video-display-embed-code_11234261"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264114/11234261?width=600&height=350"></script></div>


جرمی لارنس سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: این گزارش نشان می‌دهد که اسرائیل در حملاتش به غزه، به طور مکرر اصول حقوق بشری و قوانین بین المللی جنگ را نقض کرده است. هدف‌گرفتن جمعیت غیرنظامی به عنوان بخشی از یک حمله گسترده و برنامه ریزی شده در چارچوب سیاست‌های دولتی یا سازمانی اسراییل، می‌تواند ارتکاب جنایات علیه بشریت محسوب شود.

جیمز الدر سخنگوی یونیسف نیز گفت:ارتش اسرائیل بار‌ها کامیون‌های حامل کمک برای کودکان شمال غزه را محاصره و توقیف کرد. کودکان شمال غزه هشت ماه و نیم گذشته را، با فشار شدید روانی، فرسودگی جسمی و بیماری گذرانده اند و گرفتار یک بحران بی سابقه و شدید تغذیه‌ای هستند.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: به هیچ وجه غذای کافی و با کیفیت به دست مردم غزه نمی‌رسد و جمع زیادی از آنان به ویژه کودکان دچار سوء تغذیه شدید هستند. اما مراکز درمانی لازم برای مداوای آنان وجود ندارد و بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در نتیجه حملات اسرائیل از بین رفته است.

نظر شما