شناسهٔ خبر: 67280903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پای زنبور عسل خراسان شمالی به ارمنستان باز شد 

بجنورد-ایرنا- کارشناس مسوول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی از صادرات زنبور عسل به کشور ارمنستان خبر داد و گفت: این امر برای نخستین بار در استان انجام شد.

صاحب‌خبر -

فریدون اوغازیان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صدور مجوز بهداشتی صادرات زنبور عسل از شیروان پیگیری شد و ۲۰ کندو زنبور عسل و ۱۰۰ کندوچه (حاوی ملکه) از روستای ترانلو شیروان صادر شد.

وی با بیان اینکه این زنبورها از نژاد کارنیکا و اصلاح شده است افزود: خراسان شمالی ظرفیت های مناسب برای پرورش زنبور عسل و صادارات آن دارد.

خدمات دامپزشکی برای صادرات

رییس شبکه دامپزشکی شیروان نیز در این باره گفت: شرایط برای صادرات زنبور عسل در این شهرستان مهیا است و مجوز بهداشتی و قرنطینه ای صادرات برای زنبورداران با رعایت شرایط صادر می شود.

حسین ایزانلو اظهار کرد: زنبورداران با درخواست صادرات از وزارت جهاد کشاورزی و با موافقت کشور مقصد، می توانند نسبت به صادرات اقدام کنند و در این زمینه خدمات دامپزشکی از جمله نمونه برداری و انجام آزمایش ها رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ زنبوردار در این شهرستان فعال هستند که بیش از ۲۰ هزار کلنی شامل کندوی زنبور و کندوچه در اختیار دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما