شناسهٔ خبر: 67323788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج طرح بهداشتی خراسان‌شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد

بجنورد- ایرنا- پنج طرح بهداشتی، آموزشی و فرهنگی با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار امروز (یکشنبه) با جضور استاندار خراسان شمالی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طرح های افتتاحی شامل پایگاه سلامت شهری مرکز «کلاته پهلوانلو» بجنورد با ۲۲۰ متر زیربنا، پایگاه سلامت «حاج بگلر» با ۲۲۰ متر زیربنا و دانشکده پیراپزشکی با ۸۸۲ متر مربع است.

طرح های کلنگ زنی شده نیز شامل یادمان شهدا و مسجد سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با هزار متر مربع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در آیین بهره برداری از این طرح ها اظهار کرد: برای ساخت پایگاه سلامت شهری مرکز کلاته پهلوانلو بجنورد و پایگاه سلامت حاج بگلر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است که این ۲ مرکز حدود ۲۶ هزار نفر را زیرپوشش خدمات بهداشتی قرار می دهد.

دکتر جواد شاهین فر افزود: برای ساخت دانشکده پیراپزشکی نیز ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۱۰۰ هزار متر مربع طرح بهداشتی در آستانه افتتاح

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: شهید جمهور خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان برای ارتقای شاخص های سلامت استان انجام داده است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: براساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اکنون حدود ۱۰۰ هزار متر مربع طرح بهداشتی در آستانه افتتاح در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با نگاه عدالت محور شهید خدمت بسیاری از بیمارستان های استان به تجهیزات درمانی به روز مجهز شدند تا دیگر شهروندان برای دریافت خدمات درمانی آواره شهرهای دیگر نشوند.

حسین نژاد تصریح کرد: اکنون بیمارستان های شیروان، بجنورد و اسفراین به دستگاه های پیشرفته «ام آر آی» مجهز هستند و بیماران خدمات درمانی را به راحتی دریافت می کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما