شناسهٔ خبر: 67280876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بازتاب حضور سرمربی مشهور ایتالیایی در ایران

ماتزاری برای موفقیت پرسپولیس در آسیا می‌آید!

کوریره دلا سرا نوشت که با واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی، ماتزاری مسئول رسیدن به اهداف و بلندپروازی‌های این باشگاه در آسیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، خبر پیوستن والتر ماتزاری به پرسپولیس حسابی مورد توجه رسانه‌های ایتالیایی قرار گرفته است. سرمربی مطرح و کهنه‌کار اهل توسکانی با سابقه هدایت تیم‌هایی نظیر لیورنو، رجینا، سمپدوریا، ناپولی، اینتر، واتفورد، تورینیو و کالیاری، قرار است روی نیمکت سرخ‌ها بنشیند.

این خبری است که شب گذشته توسط جیانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی منتشر گردید و با وجود آنکه هنوز رسانه رسمی پرسپولیس واکنشی به این موضوع نشان نداده اما رسانه‌ها و روزنامه‌های ایتالیایی از اهداف و بلندپروازی‌های ماتزاری با قهرمان ایران خبر داده‌اند.

روزنامه کوریره دلا سرا نیز که تیتر "والتر ماتزاری در حال فکر کردن به مربیگری پرسپولیس ایران است" را برای خبر خود انتخاب کرده، با انتشار گزارشی از سالواتوره ریگیو، خبرنگار ایتالیایی نوشت: سرمربی سابق ناپولی تصمیم گرفته است پیشنهاد تیم قهرمان ایران را بپذیرد و با آن‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز شرکت کند.

علی‌رغم ناامیدی از پایان دومین دوره حضورش در ناپولی، والتر ماتزاری تلاش خواهد کرد تا تلخی‌های اخیر را با شروعی جدید در پرسپولیس، تیم برتر ایران که دو دوره اخیر لیگ را فتح کرده است، پشت سر بگذارد.

2045683

بازگشت او به نیمکت ناپولی موفقیت‌آمیز نبود (با میانگین ۱.۲۴ امتیاز در هر بازی و جایگزینی او با فرانچسکو کالزونا)، اما فوتبال همیشه فرصت‌های دیگری به او می‌دهد. این فرصت نیز برای ماتزاری پیش آمده و او در حال فکر کردن به آغاز این ماجراجویی در یک تیم بزرگ آسیایی است که تصمیم گرفته با وجود نتایج ضعیف او در ناپولی و کالیاری در ماه می‌دو سال پیش (هفت شکست در هشت بازی) به او اعتماد کند. پیش از این نیز او در میانه فصل از تورینو جدا شد و چند باخت سنگین از جمله با نتایج هفت بر صفر و چهار بر صفر را تجربه کرد.

انتخاب ماتزاری پس از یک فرایند گزینشی، شامل سایر مربیان ایتالیایی برای جایگزینی اوسمار ویرا برزیلی (که به بوریام یونایتد، قهرمان تایلند پیوسته است) انجام شد. از آندره‌آ سوتیل، بپه یاکینی و داویده بالاردینی نیز نام برده شده بود، اما در نهایت باشگاه ایرانی ماتزاری را انتخاب کرد.

2045684

علاوه بر این، پرسپولیس یکی از محبوب‌ترین تیم‌های آسیاست که گاهی حضور تماشاگران این تیم در بازی‌های خانگی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد و تا آوریل امسال در مالکیت وزارت ورزش و جوانان ایران بود. سپس به دلیل مقررات مجوزهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۸۵٪ از سهام آن به یک کنسرسیوم از شش بانک ایرانی منتقل شد. با این حال، بلندپروازی‌ها همچنان بسیار بالا باقی مانده‌اند و اکنون ماتزاری مسئول دستیابی به این اهداف خواهد بود.

نظر شما