شناسهٔ خبر: 67321595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴|مرحله گروهی؛

پرتغال به صدر جدول رسید/ شرایط پیچیده در گروه E

در روز نهم از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شاهد یک تساوی میان دو تیم گرجستان و جمهوری چک بودیم، همچنین پرتغال و بلژیک نیز موفق شدند رقبای خود را از پیش‌رو بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نهمین روز از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ روز گذشته _ شنبه دوم تیر _ با برگزاری سه دیدار از گروه E وF به پایان رسید. در روز نهم گرجستان و چک به نتیجه تساوی رضایت دادند. پرتغال و بلژیک نیز رقبای خود را از پیش‌رو برداشتند.

گرجستان ۱ _ جمهوری چک ۱

در نخستین دیدار از روز نهم، دو تیم گرجستان و چک از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند. در همان دقایق ابتدایی مسابقه هلوژک و شیک دو موقعیت خطرناک را روی دروازه گرجستان ایجاد کردند، اما واکنش به موقع دروازه‌بان این تیم مانع باز شدن دروازه گرجستان شد. پس از این دو صحنه بازی کاملاً آرام و بدون موقعیت دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه ۲۴ آدام هلوژک برای جمهوری چک موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

در شرایطی که بیشتر اهالی فوتبال به دلیل سبک بازی دو تیم گمان می‌کردند نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان می‌رسد، گرجستان در دقایق اضافه نیمه اول حمله‌ای را روی دروازه حریف خود ایجاد کرد و خطای پاتریک شیک در محوطه جریمه جمهوری چک موجب شد داور به سود یاران گولسیانی پنالتی اعلام کند. به همین دلیل مکاوتازده در دقیقه ۲+۴۵ موفق شد از روی نقطه پنالتی اولین گل بازی را به سود گرجستان به ثمر برساند.

جمهوری چک در نیمه دوم برای جبران گل خورده پا به میدان گذاشت و با وجود اینکه در دقایق ابتدایی این نیمه هر چه می‌زد به در بسته می‌خورد، اما تعویض‌های به موقع سیلهاوی موجب شد این تیم در دقیقه ۵۹ گل تساوی را به ثمر برساند.

در دقیقه ۵۹ بازیکنان جمهوری چک صاحب یک کرنر شدند که ضربه سر لینگر، بازیکن تازه‌وارد این تیم به تیرک دروازه گرجستان برخورد کرد و پاتریک شیک موفق شد توپ برگشتی را تبدیل به گل کند. در نهایت نیز جدال دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

پرتغال به صدر جدول رسید/ شرایط پیچیده در گروه E

پرتغال ۳ _ ترکیه ۰

در دومین دیدار روز نهم دو تیم ترکیه و پرتغال از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند. این جدال که به نوعی جنگ بر سر صدرنشینی گروه F به‌شمار می‌رفت با برتری یاران رونالدو آغاز شد. شاگردان مارتینس در دقیقه چهار می‌توانستند با شوت سنگین بورنو فرناندز از رقیب خود پیش بیفتند، اما شوت سنگین این بازیکن توسط مدافعان ترکیه برگشت داده شد. در دقیقه شش زکی چلیک با یک ارسال تماشایی در محوطه جریمه پرتغال قصد داشت شوت فرناندز را جبران کند، اما ضربه سر کرم اکتوراوغلو تبدیل به گل نشد.

دقایق ابتدایی بازی با هیجان بالایی دنبال می‌شد و این بار در دقیقه هشت رونالدو فرصت گلزنی پیدا کرد، اما ضربه سر این بازیکن نیز از بالای دروازه حریف بیرون رفت. با وجود اینکه پرتغال موقیعت‌های متعددی را روی دروازه حریف خود ایجاد می‌کرد، اما مدافعان ترکیه شاگردان مارتینس را در گلزنی ناکام می‌گذاشتند، هرچند در دقیقه ۲۱ برناردو سیلوا با یک شوت زیبا اولین گل این مسابقه را به ثمر رساند.

پس از به ثمر رسیدن گل اول شیرازه تیم ترکیه از هم پاشید و به همین دلیل اشتباه مدافع این تیم یعنی آیکادین و ناهماهنگی وی با دروازه‌بان ترکیه موجب شد دومین گل پرتغال در دقیقه ۲۹ و با گل به خودی آیکادین به ثمر برسد. در نیمه دوم شاگردان مونتلا بازی را هجومی‌تر آغاز و اولین موقعیت جدی این نیمه را ایجاد کردند که واکنش به موقع کاستا مانع گلزنی بازیکنان این تیم شد.

در دقیقه ۵۵ رونالدو در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ترکیه قرار گرفت، اما ترجیح داد توپ را در اختیار فرناندز قرار دهد و این بازیکن با یک ضربه بغل پا به راحتی سومین گل شاگردان مارتینس را به ثمر رساند تا جدال آن‌ها با نتیجه سه بر صفر به سود ناوبرها به پایان برسد.

پرتغال به صدر جدول رسید/ شرایط پیچیده در گروه E

بلژیک ۲ _ رومانی ۰

در سومین جدال روز دهم دو تیم بلژیک و رومانی از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان تدسکو برای جبران شکست نخست خود برابر اسلواکی با هدف پیروزی پا به میدان گذاشتند. به همین دلیل هنوز سوت مسابقه به صدا در نیامده بود که تیلمانس با یک شوت تماشایی در دقیقه یک دروازه رومانی را باز کرد تا بلژیک خیلی زود از رقیب خود پیش بیفتد.

گل زود هنگام بلژیک موجب شد رومانی در نیمه نخست بازی توپ و میدان را در اختیار شاگردان تدسکو قرار دهد، از همین‌رو در بیشتر دقایق نیمه اول شاهد حملات متعدد بلژیک روی دروازه رومانی بودیم‌.

در دقایق پایانی نیمه نخست شاگردان یوردانسکو انسجام بهتری پیدا کردند و سعی داشتند از طریق ارسال‌های بلند و حمله از کناره‌ها به دروازه بلژیک نزدیک شوند.

اگرچه آن‌ها در چند صحنه فرصت جبران گل خورده را داشتند، اما در نهایت ۴۵ دقیقه ابتدایی را با شکست یک بر صفر پشت سر گذاشتند.

در نیمه دوم نیز بلژیک با هدف حفظ نتیجه به دست آمده وارد میدان شد، اما دست از بازی هجومی خود نکشید و بارها روی دروازه رومانی موقعیت‌های خطرناکی را ایجاد که البته هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه بخش نبود.

روملو لوکاکو، بازیکن بدشانس این روزهای بلژیک که مقابل اسلواکی دو مرتبه گلزنی کرد، اما گل‌های وی توسط VAR مردود شد در دقیقه ۶۴ این جدال نیز دروازه رومانی را باز کرد، اما بار دیگر پس از بررسی VAR گل این بازیکن مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

رومانی در نیمه دوم تمام تلاش خود را به کار گرفته بود، اما خط هافبک و حمله این تیم توان لازم را نداشت و به همین دلیل اندک موقعیت‌های شاگردان یوردانسکو بدون نتیجه باقی می‌ماند.

در دقیقه ۸۰ کوین دیبروینه خیال هواداران بلژیک را آسوده کرد، چراکه این بازیکن گل دوم تیم خود را به ثمر رساند. به طور کلی تقابل دو تیم با برتری شاگردان تدسکو همراه بود و آن‌ها در یک بازی یک‌طرفه موفق شدند با نتیجه دو بر صفر به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شوند.

پرتغال به صدر جدول رسید/ شرایط پیچیده در گروه E

نظر شما