شناسهٔ خبر: 67280873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

فاکتورهای مهم در انتخاب فوتبال دستی و کفپوش سالن ورزشی

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ورزش زمانی شیرین، دلچسب و مفرح خواهد بود که تمام فاکتورهای کیفیت و ایمنی تا جای ممکن در آن رعایت شود. حتی تفاوتی نمی‌کند که بخواهید یک ورزش ساده و جذاب مانند فوتبال دستی را در کنار خانواده و جمع دوستان انجام دهید یا اینکه با تیم‌های حرفه‌ای یک ورزش خاص را روی کفپوش سالن ورزشی پیش ببرید. در هر صورت رعایت ایمنی، کیفیت و کارایی بالا ازجمله مواردی هستند که بازی را جذاب‌تر خواهد کرد و تجربه بهتری از ورزش برای شما به همراه می‌آورد. اگر شما هم قصد خرید یک فوتبال دستی دارید یا اینکه می‌خواهید برای یک بازی حرفه‌ای روی کفپوش سالن ورزشی با ایمنی بالاتر قدم بگذارید، تا پایان این صفحه همراه ما باشید در ادامه چند نکته مهم در خرید فوتبال دستی و همچنین ایمنی و کیفیت کفپوش سالن ورزشی بیان می‌شود.

اندازه و ابعاد فوتبال دستی

اولین چیزی که در خرید فوتبال دستی باید به آن دقت داشته باشید، اندازه و ابعاد فوتبال دستی است. آیا می‌خواهید یک بازی جمع و جور در فضای محدود و کوچک آپارتمان همراه با دوستان و خانواد ه تجربه کنید یا اینکه برای بازی در محیطی بازتر مانند ویلا برنامه‌ریزی کردید؟ خوشبختانه برای هر دو نوع فضا انواع فوتبال دستی با ابعاد مختلف وجود دارد. درعین‌حال توصیه می‌کنیم که برای فضاهای بزرگتر به سراغ میز بزرگ پایه‌دار بروید. اما در فضای محدود آپارتمانی این میزهای بزرگ کاربردی ندارد و علاوه بر آن باید بدانید که دسته‌های میز هم بخشی از فضا را اشغال می‌کنند.

چند دروازه‌بان بازی را اداره کند؟!

بعضی از انواع فوتبال دستی، سه آدمک دروازه‌بان دارند و برخی دیگر از آن‌ها فقط دارای یک دروازه‌بان هستند. انتخاب اینکه کدام یک مناسب‌تر است به ترجیحات شخصی‌ شما بستگی دارد. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که سرعت بازی در مواردی که فوتبال دستی سه دروازه‌بان در هر سمت دارد بسیار بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر یک بازیکن آماتور هستید، میز با سه دروازه‌بان انتخاب بهتری خواهد بود و در صورتی که بازیکنی حرفه‌ای محسوب می‌شوید، خرید فوتبال دستی با یک دروازه‌بان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

جهت آدمک‌ها در فوتبال دستی

در هنگام خرید فوتبال دستی حتما گزینه‌ای را انتخاب کنید که آدمک‌های آن جهتی رو به دروازه حریف داشته باشند. اگر آدمک‌ها روی میله‌های هر ردیف به‌صورت کاملا صاف قرار بگیرند و بدن‌شان به سمت دروازه مقابل زاویه نداشته باشد، حرکت دادن و چرخاندن آن‌ها کمی دشوار شده و درنتیجه روند بازی چندان جذاب نخواهد بود. البته بعضی از انواع فوتبال دستی مجهز به تراز هستند تا هر طرف زمین بازی برای بازیکنان کاملا در یک حالت قرار بگیرد و شیب اضافه نیز به‌سمت یکی از دروازه‌ها نباشد. در این صورت توپ به‌راحتی در راستای شیب حرکت نکرده و وارد دروازه تیم مقابل نمی‌شود.

9

طراحی میله‌ها در فوتبال دستی و اهیمت آن در سرعت بازی

هنر فوتبال دستی به این شکل طراحی شده که آدمک‌ها روی میله‌هایی سوار هستند و درنهایت فرماندهی و کنترل میله و بازیکنان با شما است. اگر این میله‌ها به‌صورت توخالی طراحی شود، سرعت‌عمل و پویایی را در بازی افزایش می‌دهد و به شکل بهتری می‌توانید حرکت کنید. بنابراین بهتر است موقع خرید فوتبال دستی این موضوع را در نظر داشته باشید.

متریال فوتبال دستی چقدر مهم است؟

نکته مهم پایانی در خرید فوتبال دستی توجه به متریال و جنسی است که در ساخت آن به کار می‌رود. اگرچه بهترین گزینه میزی از جنس چوب است. اما در نظر داشته باشید که قیمت بالاتری دارد و مناسب مناطق جغرافیایی مرطوب و شرجی نیست؛ زیرا کیفیت اولیه خود را از دست خواهد داد. درمقابل برخی از انواع فوتبال دستی از متریال نئوپان و کامپوزیت ساخته می‌شوند. متریال نئوپان کیفیت و عمر مفید زیادی ندارد و در دسته محصولات ارزان‌تر قرار می‌گیرد. اما با خرید یک فوتبال دستی از متریال کامپوزیت می‌توانید با قیمتی مناسب، یک میز بادوام و خوب تهیه کنید که در مناطق مرطوب هم کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و عمر مفید بالاتری دارد.

کفپوش سالن ورزشی ایمن چه فاکتورهایی دارد؟

شاید در هنگام ورود به یک سالن ورزشی، آنچه کمتر از هرچیزی خودنمایی می‌کند کفپوش باشد؛ زیرا بخشی از تجهیزات باشگاه به حساب نمی‌آید. اما موضوع مهم این است که کفپوش سالن ورزشی هم مانند سایر بخش‌ها اهمیت زیادی در بالابردن کیفیت ورزش‌های مختلف مانند بدنسازی، تناسب اندام و ... دارد. به‌طور مثال یک کفپوش خوب با ویژگی‌های کیفی مناسب از آسیب دیدن افراد روی سطوح لغزنده جلوگیری می‌کند.

علاوه بر آن اگر دارای متریال باکیفیتی باشد، تحمل وزن تجهیزات ورزشی سنگین را دارد و دچار تاب و خمیدگی نمی‌شود. این موضوع نیز باعث می‌شود حرفه‌ای‌ها برای یک بازی خوب به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت کفپوش سالن ورزشی دقت کنند. اما چه مواردی در کیفیت بازی روی کفپوش سالن ورزشی موثر است؟ در ادامه بررسی می‌کنیم.

10

ایمنی حرف اول را می‌زند!

اولین چیزی که کیفیت بیشتر را برای بازی‌های سالنی به ارمغان می‌آورد، ایمنی در فعالیت‌های تمرینی است. تفاوتی نمی‌کند که بخواهید برای بدنسازی، تناسب اندام، والیبال یا بسکتبال روی کفپوش سالن ورزشی قدم بگذارید، در هرصورت باید این کفپوش دارای کیفیت مناسب باشد تا دچار آسیب جسمی ناشی از لغزندگی و مواردی مانند این نشوید.

چیدمان و طراحی کفپوش سالن ورزشی

دومین چیزی که در کفپوش سالن ورزشی اهمیت دارد، طراحی و چیدمان آن در فضای سالن است. اگر به‌عنوان صاحب سالن قصد دارید بیشترین بهره‌وری را از سالن ورزشی بدنسازی به دست بیاورید و تقریبا تمام فضاهای آن را کارآمد کنید، پیشنهاد بهتر این است که به سراغ خرید کفپوش سالن ورزشی بروید که به‌صورت پازلی و تکه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند.

انواع کفپوش سالن ورزشی استاندارد

نکته مهم بعدی توجه به متریال کفپوش سالن ورزشی و استاندارد بودن آن است. در حال حاضر دو نوع کفپوش سالن ورزشی در متریال PVC و فومی در بازار وجود دارد. کفپوش‌های فومی از حدود 4 تا 9 میلیمتر ضخامت دارند و کفپوش سالن ورزشی PVC هم در ضخامتی بین 2 تا 7 میلیمتر عرضه می‌شود. کفپوش‌های فومی قدرت ضربه‌پذیری بالایی دارند و در جلوگیری از آسیب دیدن ورزشکاران مناسب‌تر هستند. درمقابل کفپوش PVC بیشتر مناسب سالن‌های ورزشی چندمنظوره است که چند ورزش مختلف در آن‌ها انجام می‌گیرد. بنابراین باید چند فاکتور ایمنی، استاندارد، انعطاف‌پذیری و ضخامت مناسب را به‌طور همزمان دارا باشد تا برای همه ورزش‌های سالنی قابل استفاده باشد.

درنهایت اینکه اگرچه برای یک بازی ایده‌آل و جذاب باید به اصول بازی‌ آشنا بود؛ اما انتخاب لوازم بازی باکیفیت نیز تاثیر مستقیم در بهبود تجربه بازی خواهد داشت. اگر شما هم قصد دارید در یک دورهمی خانوادگی و دوستانه یک بازی مفرح و جذاب را تجربه کنید، خرید فوتبال دستی پیشنهاد خوبی است. همچنین درصورتی‌که به‌عنوان صاحب یک سالن، به‌دنبال تجهیزات مناسب مانند کفپوش سالن ورزشی باکیفیت هستید، خرید از فروشگاه لوازم ورزشی لوزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما